Mokyklų direktoriams krizė baigėsi?

Pagal švietimo ir mokslo ministro patvirtintą tvarką šiuos koeficientus nustato įstaigos vadovas, suderinęs su darbuotojų atstovais, t.y. profesine sąjunga. Toje pačioje tvarkoje yra numatyta, kad mokyklų vadovų tarifinio atlyginimo koeficientus bei įvairius priedus nustato steigėjai, dažniausiai savivaldybių tarybos savo sprendimais, atskirais atvejais – savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.


Šį rugsėjį Lietuvos švietimo profesinė sąjunga gauna nemažai signalų, kad plinta labai ydinga, mokytojus diskriminuojanti praktika: dėl tikro ar net tariamo lėšų trūkumo mokyklų vadovai mokytojams nustato minimalius koeficientus, iki minimumo sumažina valandų skaičių už vadovavimą klasei ir kitus darbus, patys kreipiasi į steigėją prašydami sau didesnių, dažnai net maksimalių koeficientų bei personalinių priedų prie atlyginimo. Savivaldybių tarybų nariai neturi galimybės sužinoti kokie koeficientai yra nustatyti mokytojams konkrečioje mokykloje, todėl jie paprastai daug neklausinėdami balsuoja už pateiktus vadovų koeficientus. Dažniausiai pasitaikantis mokyklos vadovų „argumentas“, neva, jiems nustačius didelius koeficientus, darbo užmokesčio fondas padidės nedaug, o juos pakėlus mokytojams – mokinio krepšelio lėšų trūksta. Kartais pasitaiko, kad mokyklos direktorius didesniais koeficientais pamalonina ir savo pavaduotojus.


Lietuvos švietimo profesinės sąjungos (LŠPS) ekspertai, kritikuodami pedagogų darbo užmokesčio sistemos keitimus, įvedant koeficientų „žirkles“, įspėjo, kad tokia situacija netruks pasinaudoti nesąžiningi ar darbuotojais nesirūpinantys direktoriai. Spalio mėnesį profesinė sąjunga pateiks Švietimo ir mokslo ministerijai paketą pasiūlymų, kurių priėmimas padėtų harmonizuoti pedagogų darbo užmokesčio tvarką ir padaryti ją socialiai teisingesne.


 


 


LŠPS


www.svietimoprofsajunga.lt


 

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!