Socialiniame dialoge visos profesinės sąjungos turi vienodas teises

Buvo aptartos dvi pagrindinės temos: socialinio dialogo instrumentų kūrimas ir profesinės sąjungos konferencijoje priimto pareiškimo nuostatų įgyvendinimo galimybės.


Pirmuoju klausimu, darbuotojų atstovai pakartojo savo griežtą poziciją dėl ŠMM bandymų ruošiamus teisės aktus derinti tik su Vyriausybei lojaliu „profsąjungų Centru“. Toks, jokiais racionaliais argumentais nepagrįstas, ministerijos elgesys ne tik pažeidžia didelės dalies švietimo bendruomenės, kuriai atstovauja Lietuvos švietimo profesinė sąjunga, interesus, bet ir pamina  Lietuvos Respublikos Konstitucijos 50 str. bei kituose teisės aktuose įtvirtintą visų profesinių sąjungų lygiateisiškumo principą. V. Bacys sutiko, kad LŠPS reikalavimas į ministro įsakymu sudarytas darbo grupes, ruošiančias svarbius švietimo teisės aktus, įtraukti visų švietimiečius atstovaujančių profesinių sąjungų atstovus yra visiškai pagrįstas. Kartu, viceministras negalėjo aiškiai pasakyti kodėl į šias darbo grupes buvo įtraukti tik pasiskelbusio „vieninteliu teisėtu mokytojų interesų atstovu“ niekur neregistruoto „profsąjungų Centro“ žmonės.


Kalbant apie Lietuvos švietimo profesinės sąjungos konferencijoje iškeltų problemų įgyvendinimo galimybes, V. Bacys sutiko, kad tolimesni mokytojų darbo užmokesčio sistemos pokyčiai negali būti vykdomi be išsamios analizės, kiek pradėta mokytojų darbo užmokesčio sistemos pertvarka  padarė ją socialiai teisingesne. Buvo pritarta nuolat profesinės sąjungos ekspertų kartojam teiginiui jog dabartinė mokinio krepšelio taikymo metodika yra ypač nepalanki mažoms provincijų bei pagrindinėms mokykloms. Viceministras supažindino su ministerijos žingsniais, kurie leistų po liepos 1 d. sėkmingai veikti daugeliui šiuo metu apskričių pavaldume esančių švietimo įstaigų.


 


 


LŠMPSF informacija


www.svietimoprofsajunga.lt


 

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!