Valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos bazinis dydis bei koeficientai sumažinti

Pritarta po svarstymo šiems įstatymo projektams:

-Valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio, taikomo 2009 metais, įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr.XIP-792(3). Balsavo: už – 66, prieš – 24, susilaikė 15.

Įstatymo projekte, atsižvelgiant į valstybės biudžeto finansines galimybes, siūloma sumažinti valstybės politikų ir valstybės pareigūnų pareiginės algos koeficientus. Numatoma valstybės politikų, teisėjų, valstybės pareigūnų ir valstybės tarnautojų pareiginės algos (atlyginimo) bazinį dydį: nuo 2009 m. sausio 1 d. iki 2009 m. liepos 31 d. nustatyti 475 litus, o nuo 2009 m. rugpjūčio 1 d. iki 2009 m. gruodžio 31 d. – 450 litų.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas, iš esmės pritardamas pareiginės algos (atlyginimo) bazinio dydžio mažinimui, siūlė pareiginės algos (atlyginimo) bazinį dydį nuo 2009 m. rugpjūčio 1 d. iki 2009 m. gruodžio 31 d. nustatyti 430 litų (vietoj 450 litų).

-Valstybės politikų ir valstybės pareigūnų darbo apmokėjimo įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo projektui Nr.XIP-872(2)). Balsavo: už – 54, prieš – 17 , susilaikė 23.

Kaip teigiama aiškinamajame rašte, Valstybės politikų pareiginių algų koeficientai mažinami 10 procentų, valstybės pareigūnų – maksimaliai 7,5 procento aukščiausiai apmokamiems pareigūnams, kitiems koeficientai mažinami analogiškai kaip valstybės tarnautojams.

-Teisėjų atlyginimų įstatymo priedėlio pakeitimo įstatymo projektui Nr.XIP-873. Balsavo: už – 64, prieš – 13, susilaikė 22.

Įstatymo projekte siūloma nuo 2009 m. rugpjūčio 1 d. iki 2010 m. gruodžio 31 d. sumažinti atlyginimų koeficientus Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui ir Konstitucinio Teismo teisėjams bei pareiginės algos koeficientus bendrosios kompetencijos ir specializuotų teismų teisėjams.

Opozicinių frakcijų atstovai priekaištavo Vyriausybei, kad atlyginimai mažinami neproporcingai.

Seimo Teisės departamentas, remdamasis Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2006 m. kovo 28 d. nutarimo nuostatomis, išvadoje siūlo „paisyti proporcingumo principo reikalavimų“.

Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo 2006 m. kovo 28 d. nutarime konstatuota, kad kai dėl ypatingų aplinkybių (ekonominės krizės, gaivalinės nelaimės ir kt.) valstybėje susiklosto itin sunki ekonominė, finansinė padėtis ir tokiais atvejais valstybės funkcijoms vykdyti ir viešiesiems interesams tenkinti dėl objektyvių priežasčių gali pritrūkti lėšų, įstatymų leidėjas gali pakeisti teisinį reguliavimą, pagal kurį nustatyti atlyginimai įvairiems asmenims, ir įtvirtinti tiems asmenims mažiau palankų atlyginimų teisinį reguliavimą, jei tai būtina siekiant užtikrinti gyvybiškai svarbius visuomenės ir valstybės interesus, apsaugoti kitas konstitucines vertybes.


 


Pritarta po svarstymo Vyriausybės siūlymui mažinti valstybės tarnautojų ir pareigūnų priedus už kvalifikacines klases bei kategorijas


 


Pritarta po svarstymo šiems projektams:

-Valstybės tarnybos įstatymo 25 straipsnio ir 1 priedo pakeitimo įstatymo projektui Nr.XIP-874(2). Balsavo: už – 50, prieš – 17, susilaikė 22.

Siūloma valstybės tarnautojams laikinai nuo 2009 m. rugpjūčio 1 d. iki 2010 m. gruodžio 31 d. mažinti priedus už kvalifikacinę klasę: už trečią kvalifikacinę klasę nuo 15 iki 10 procentų pareiginės algos, už antrą kvalifikacinę klasę – nuo 30 iki 20 procentų pareiginės algos, už pirmą kvalifikacinę klasę – nuo 50 iki 30 procentų pareiginės algos.

-Specialiųjų tyrimų tarnybos statuto 30 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr.XIP-875 (2). Balsavo: už – 56, prieš – 14, susilaikė 17.

Šiuo įstatymo projektu Tarnybos pareigūnams priedą pagal Valstybės tarnybos įstatymą už 3-iąją kvalifikacinę kategoriją siūloma laikinai iki 2010 m. gruodžio 31 d. sumažinti ir nustatyti 10 procentų pareiginės algos, už 2-ąją kvalifikacinę kategoriją – 20 procentų pareiginės algos, už 1-ąją kvalifikacinę kategoriją – 30 procentų pareiginės algos.

-Valstybės saugumo departamento statuto 43 straipsnio pakeitimo Nr.XIP-876 (2). Balsavo: už – 55, prieš – 14, susilaikė 19.

Priėmus įstatymo projektą, saugumo pareigūnų priedai už kvalifikacinę kategoriją iki 2010 m. gruodžio 31 d. būtų tokie:

1) V kvalifikacinės kategorijos – 10 procentų pareiginės algos dydžio;

2) IV kvalifikacinės kategorijos – 15 procentų pareiginės algos dydžio;

3) III kvalifikacinės kategorijos – 20 procentų pareiginės algos dydžio;

4) II kvalifikacinės kategorijos – 25 procentai pareiginės algos dydžio;

5) I kvalifikacinės kategorijos – 30 procentų pareiginės algos dydžio.“

Nuo 2011 m. sausio 1 d. Saugumo pareigūnų priedai už kvalifikacinę kategoriją būtų taikomi tokie pat, kaip dabar nustatyti galiojančiame įstatyme:

1) V kvalifikacinės kategorijos – 10 procentų pareiginės algos dydžio;

2) IV kvalifikacinės kategorijos – 20 procentų pareiginės algos dydžio;

3) III kvalifikacinės kategorijos – 30 procentų pareiginės algos dydžio;

4) II kvalifikacinės kategorijos – 40 procentų pareiginės algos dydžio;

5) I kvalifikacinės kategorijos – 50 procentų pareiginės algos dydžio.

-Civilinės krašto apsaugos tarnybos statuto 20 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr.XIP-878(2) ir Antrojo operatyvinių tarnybų departamento prie Krašto apsaugos ministerijos statuto 32 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr.XIP-879. Balsavo: už – 62, prieš – 16, susilaikė 18.

Bendru sutarimu pritarta Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto 42 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr.XIP-880(2) ir Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto pakeitimo įstatymo 1 straipsnio pakeitimo projektui Nr.XIP-881 (2).

Padaryta Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo 21 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr.XIP-791 (2) pertrauka iki apsvarstys ir pateiks išvadą pagrindinis – Socialinių reikalų ir darbo komitetas.

Įstatymo projektu siūloma nuo 2010 m. gegužės 1 d. nustatyti, kad motinystės (tėvystės) pašalpos dydis nuo nėštumo ir gimdymo atostogų pabaigos, kol vaikui sueis vieni metai, yra 90 procentų, o kol vaikui sueis dveji metai, – 50 procentų pašalpos gavėjo kompensuojamojo uždarbio dydžio.

Be to, siūloma nustatyti, kad paskirtos ir (ar) mokamos motinystės (tėvystės) pašalpos iki 2009 m. rugpjūčio 1 d. bei naujai skiriamos motinystės (tėvystės) pašalpos nuo 2009 m. rugpjūčio 1 d. iki 2010 m. gegužės 1 d. mažinamos 10 procentų iki 2012 m. balandžio 30 d., bet ne mažiau kaip iki Vyriausybės nustatytos minimalios mėnesinės algos.

Teisės ir teisėtvarkos komiteto išvada dėl Ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo 21 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Seimo statuto 67 straipsnio 3 punktu, atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2009 m. liepos 15 d. išvadą ir komitete išdėstytus argumentus, Teisės ir teisėtvarkos komitetas preliminariai įvertino, kad Lietuvos Respublikos ligos ir motinystės socialinio draudimo įstatymo 21 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIP-791(2) neprieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai.“

Teisės departamento išvadoje pateiktos prielaidos dėl įstatymo projekte teikiamo reguliavimo prieštaravimo Konstitucijai.


 


INFOLEX

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!