Motyvuoti darbuotojai – įmonės ambasadoriai

Daugelis įmonių, kurios kasmet atlikdavo darbuotojų pasitenkinimo ar įsitraukimo tyrimus, šios tradicijos neatsisakė ir sunkmečiu. Nesvarbu, kad prieš juos atliekant, ypač pernai, kildavo nemažai abejonių dėl galimų rezultatų, nes kai kurioms bendrovėms teko ir dalį žmonių atleisti, ir atlyginimus patrumpinti. Vis dėlto tyrimų duomenys parodė, kad net ir tokiose įmonėse darbuotojų lojalumas sunkmečiu didėjo.


Specialistų teigimu, geresnius vertinimus lėmė pokyčiai darbo rinkoje, nes žmonės į įmonę ir jos siūlomas galimybes bei suteiktas darbo sąlygas pažvelgė kur kas įdėmiau.


Dar didesnio darbuotojų palankumo nusipelnė tos įmonės, kuriose personalo valdymo sistema darbuotojams leido išvengti nemalonių sunkmečio grimasų.


„Mūsų įmonė atlyginimų nemažino“, – kuo džiaugtis turi Živilė Valeišienė, bendrovės „Omnitel“ personalo vadovė.


Įmonėje darbuotojų pasitenkinimo tyrimas atliekamas jau nuo 2005 metų. Ponios Valeišienės nuomone, šiais laikais kiekviena save gerbianti bendrovė turi stebėti, kaip jaučiasi žmogus darbe.


„Taip gimsta dialogas su darbuotoju. Atlikdami tyrimą, siekiame išsiaiškinti, ką dar galėtume padaryti, kad pas mus kiekvienam būtų gera dirbti“, – tokių tyrimų nauda neabejoja pašnekovė.


 


Palanku šeimai
Po ankstesnių tyrimų išaiškėjo, kad darbuotojai norėtų labiau derinti darbą ir asmeninį gyvenimą. Todėl buvo sukurta daugiau galimybių dirbti nuotoliniu būdu, netgi inicijuotas įstatymas, tiksliai apibrėžiantis mobiliąją darbo vietą. O gripo epidemijos metu darbuotojai netgi buvo skatinami nekelti kojos į lauką ir dirbti iš namų. Aišku, tie, kam leidžia darbo specifika.


„Mes nevedame apskaitos, kiek mūsų žmonių naudojasi galimybe dirbti nuotoliniu būdu: tai jie suderina su savo tiesioginiais vadovais. Svarbiausia, kad būtų pasiekti rezultatai. Praktika rodo, kad dirbant iš namų rezultatai nesuprastėja“, – patirtimi dalijasi p. Valeišienė.


Kitas dalykas, kurį bendrovė siūlo darbuotojams, – teisininko ir psichologo konsultacijos. Jos gali būti ne tik darbo, bet ir asmeniniais klausimais, vyksta anonimiškai, kartais – net ne darbovietės patalpose.


„Tai naudinga ir kitokia parama nei įprasta. Darbuotojai tai vertina. Kaip ir tai, kad Rugsėjo 1-ąją turintieji mokyklinio amžiaus vaikų, nesvarbu, kokią klasę jie lankytų, gali pasiimti laisvadienį. Siekiame būti šeimai palanki organizacija“, – aiškina „Omnitel“ atstovė.


 


Randa sprendimų
Darbuotojų pasitenkinimo tyrimo nauda neabejoja ir kitos bendrovės. „Lietuvos draudimas“ (LD), bendradarbiaudamas su tyrimų bendrove „Gallup“, kasmet vykdo darbuotojų įsitraukimo apklausą. Jos metu darbuotojai kviečiami išsakyti atvirą nuomonę apie tai, kaip jie jaučiasi dirbdami savo įmonėje, ar žino, ko iš jų tikimasi darbe, ar jaučiasi įvertinti ir ar rekomenduotų savo bendrovę kitiems.


„Gallup“ yra nustačiusi, kad darbuotojų įsitraukimas yra tiesiogiai susijęs su įmonės verslo rezultatais, darbuotojų kaita ir produktyvumu“, – pabrėžia Virginija Mikutaitė, LD Personalo departamento direktorė.
Ji neslepia, pernykščio tyrimo rezultatams įtakos turėjo ekonomikos krizė, nes bendrovė ėmėsi efektyviau valdyti sąnaudas, teko atsisakyti tam tikrų dalykų, įskaitant ir kai kuriuos darbuotojų mokymus.


„Tad apklausos klausimas apie galimybes mokytis ir tobulėti surinko mažesnį balą nei anksčiau, ir tai turėjo įtakos bendram įsitraukimo įvertinimui. Tačiau kartu tai buvo puikus rodiklis, kad net ir taupydami turime rasti galimybių savo darbuotojams tobulėti. Todėl darbuotojai buvo skatinami mokytis savarankiškai, pradėta įgyvendinti LD Talentų mokymų programa, surinkti visų padalinių mokymosi poreikiai ir sudaryta mokymosi programa atsižvelgiant į juos“, – apie tai, kaip apklausos rezultatai paskatino rasti sprendimų, nereikalaujančių didelių sąnaudų, pasakoja p. Mikutaitė.


Tad šių metų apklausos rezultatai parodė ryškų pagerėjimą – bendras darbuotojų įsitraukimo balas per metus išaugo nuo 4,15 iki 4,42 ir viršijo RSA grupės, kuriai priklauso LD, tarptautinį standartą – 4,24 balo.


 


Gerai visiems
Personalo specialistės neabejoja, kad klientai pastebi, kaip jaučiasi darbuotojai.
„Jei darbuotojas iš tiesų yra nepatenkintas savo darboviete, tai nėra net kalbos, kad, bendraudamas su klientu, jis stengtųsi puikiai aptarnauti. Ir atvirkščiai, jei darbuotojas yra motyvuotas, jo klientai turėtų būti patenkinti kokybišku aptarnavimu. Jau beveik metus LD veikia „Klientų balso“ sistema. Tai reiškia, kad mūsų klientai, įsigiję produktą ar po žalos reguliavimo, yra apklausiami, ir taip gaunamas klientų pasitenkinimo rodiklis. Kadangi šiuo metu jis jau viršija metinį tikslą, o darbuotojų įsitraukimo rezultatai taip pat stulbinantys – tai rodo, kad darbuotojų motyvacija ir klientų pasitenkinimas yra labai glaudžiai susijęs dalykas“, – neabejoja p. Mikutaitė.


Bendrovės „Omnitel“ atstovė irgi įsitikinusi, kad tarp patenkinto darbuotojo ir patenkinto kliento galima dėti lygybės ženklą.
„Kuo laimingesnis darbuotojas, tuo jis didesnis įmonės ambasadorius“, – patikrintą tiesą primena p. Valeišienė.


 


 


manokarjera.cv.lt

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!