Vokietijos traukinių mašinistai sausio 10 d. pradėjo 3 dienas truksiantį streiką. Ilgai besitęsiantis ginčas tarp „Deutsche Bahn“ (valstybei priklausančios geležinkelių įmonės) ir traukinių mašinistų profesinės sąjungos (GDL) dėl darbo užmokesčio ir darbo valandų vėl įsiplieskė po trijų savaičių paliaubų per Kalėdas.
Streiko padariniai visoje šalyje jaučiami itin stipriai – įmonės teigimu, į suplanuotus reisus neišvažiavo net 80% traukinių. Eismo sąlygos šiomis dienomis Vokietijoje yra itin sudėtingos, kadangi savaitės pradžioje prasidėjo kitas – ūkininkų protestas, kilęs dėl planuojamo subsidijų mažinimo ir kurio metu traktorių ir sunkvežimių kolonos blokuoja kelius visoje šalyje.
GDL siekia, kad darbuotojų darbo savaitė būtų sutrumpinta nuo 38 iki 35 valandų, nemažinant darbo užmokesčio. Tai paverstų šį darbą labiau patraukliu ir pritrauktų naujų darbuotojų, tačiau „Deutsche Bahn“ sutinka tik suteikti lanksčias darbo valandas, tačiau atsisako jas sutrumpinti nesumažinus darbo užmokesčio. Tarp kitų profesinės sąjungos reikalavimų yra ir darbuotojų atlyginimų padidinimas 555 eurais per mėnesį ir vienkartinė iki 3 000 eurų išmoka, skirta kompensuoti infliacijos padarytus nuostolius.
Gruodžio 8 d. darbuotojai buvo surengę 24 valandų įspėjamąjį streiką, kuris yra įprasta Vokietijos derybų dėl darbo užmokesčio praktika, tačiau nesutarimai ir toliau aštrėja. Profsąjungos lyderio Claus Weselsky teigimu, jie yra pasiruošę daryti kompromisus ir prie darbo laiko sutrumpinimo pereiti laipsniškai, taip suteikiant darbdaviui galimybę apmokyti naujus darbuotojus. Jei po šio 3-jų dienų streiko derybose nebus padaryta pažanga, profesinė sąjunga padarys pertrauką ir planuos tolesnius savo veiksmus ir dar masiškesnius streikus.
„Deutsche Bahn“ konfliktas su GDL virsta vienu iš karščiausių pastarųjų metų Vokietijos kolektyvinių ginčų ir, jei nebus išspręstas, gali dar labiau susilpninti Vokietijos koalicinės vyriausybės pozicijas, kuri ir taip kenčia nuo žemų reitingų.
Parengta pagal Reuters ir Financial Times informaciją.