Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo kokybei gerinti reikia lėšų ir bendro sutarimo

Balandžio 15 d. Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) toliau dirbo ministerijos specialistų ir profsąjungų atstovų darbo grupė dėl ikimokyklinio (IU) ir priešmokyklinio ugdymo finansavimo, ugdymo kokybės ir darbuotojų darbo sąlygų gerinimo. Posėdyje dalyvavo ŠMM bei Klaipėdos, Mažeikių, Šiaulių, Telšių, Vilniaus profesinių sąjungų ikimokyklinio ugdymo darbuotojų atstovai.

Aptartos  problemos, kurias IU įstaigų  darbuotojai kaip svarbiausias įvardijo sausio 23 d. Mažeikių konferencijos rezoliucijoje.

ŠMM Ekonomikos departamento direktorė Eglė Radėnienė pristatė suskaičiuotą lėšų  poreikį keliamiems IU darbuotojų reikalavimams. Siekiant didinti  IU įstaigų finansavimą (didinti valstybės finansuojamą IU krepšelio dalį, kelti IU pedagogų atlyginimus, didinti nekontaktinių valandų bei specialistų etatų skaičių), darbo grupė tarėsi dėl argumentuotų reikalavimų ir pasiūlymų teikimo atsakingoms institucijoms formuojant 2016 m. valstybės biudžetą.

Profesinių sąjungų atstovai  akcentavo, kad kol kas reikalavimai ugdymo kokybei auga labai sparčiai, o finansavimas stovi vietoje. Augančią įtampą darbe labiausiai jaučia auklėtojos, nes išaugę vaikų tėvų lūkesčiai ir darbdavių reikalavimai pirmiausia keliami joms.

Vilties teikia, kad nuo sausio 1 d. daugelyje savivaldybių 10 proc. pakilo auklėtojų  atlyginimai, kad numatytas tolesnis jų kėlimas, tačiau problemą reikėtų spręsti kompleksiškai, palaipsniui didinant visą IU įstaigos veiklos finansavimą. Ministerijos atstovams ir Lietuvos švietimo įstaigų profesinės sąjungos pirmininkui Eugenijui Jesinui net pasiūlyta siekti, kad atsakomybę už ikimokyklinio ugdymo kokybę prisiimtų valstybė (kol kas IU – savivaldybių funkcija), nes savivaldybėms užtikrinti šiuolaikišką ugdymo kokybę per sunku.

Numatyta visas papildomo finansavimo reikalaujančias darbo sąlygų gerinimo pozicijas jungti į vieną kompleksą ir teikti kaip IU kokybės augimo sąlygą.

Posėdyje aptarta ir kita ugdymo kokybės gerinimo sąlyga – vadybos, darbo organizavimo ir finansų valdymo kokybės lygis IU įstaigoje. Darbo grupės nariai vieningai sutarė, jog didžioji dalis sėkmės priklauso nuo įstaigos vadovo ir kolektyvo bendradarbiavimo, geranoriško tarimosi bei vieningų tikslų siekimo.

ŠMM Bendrojo ugdymo departamento Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyriaus vyr. specialistė Ilona Grigaravičienė pristatė jau įdiegtų, išbandytų ir inovatyvių ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelių įvairovę, siūlė naudotis skleidžiama įvairių savivaldybių įstaigų patirtimi bei jungtis į numatomus naujus projektus.

Į darbo organizavimo bei IU įstaigos finansų valdymo temą pateko ir IU specialistų (meninio ir spec. ugdymo) keliami reikalavimai bei auklėtojų padėjėjų statuso, funkcijų ir atlyginimų problema. Nutarta iki gegužės 1 d. teikti papildomus pasiūlymus šių pareigybių darbuotojų etato sandaros, funkcijų ir atlyginimų dydžių patikslinimui.

Posėdžio protokolo pagrindu ir apibendrinus iki gegužės 1 d. gautus papildomus pasiūlymus, galutinis darbo grupės nutarimas bus parengtas gegužės mėnesį.

Primename, kad kovo 13 d. Švietimo ministro įsakymu Nr. V-216 sudaryta darbo grupė dėl ikimokyklinio (IU) ir priešmokyklinio ugdymo finansavimo, ugdymo kokybės ir darbuotojų darbo sąlygų gerinimo iki rugsėjo 1 d. turi pateikti pasiūlymus dėl IU įstaigų finansavimo,  pedagoginių darbuotojų atlyginimų koeficientų, naujų etatų steigimo galimybių, nekontaktinių valandų skaičiaus padidinimo bei auklėtojų  padėjėjų darbo.

Rasa Jasmontienė, Šiaulių švietimo profesinių sąjungų susivienijimo pirmininkė
Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!