LPSK atstovaujami transportininkai traukiasi iš derybų su „Linava“

Birželio 18 d. Lietuvos transporto profesinių sąjungų forumas ir Lietuvos profesinių sąjungų aljansas pasitraukė iš kolektyvinių derybų su Lietuvos nacionaline vežėjų keliais asociacija “Linava”.

Darbuotojų atstovai nusivylę ne tik darbdavių nenoru kelti atlyginimus (vietoj dabar taikomo atlyginimo koeficiento 1,3 MMA siūloma tik 1,4) bet ir pasiūlymais dar labiau bloginti darbuotojų darbo sąlygas nei šiuo metu numato Darbo kodeksas (didinti išskaitas už patirtą žalą, ilginti darbo valandas etc.).

Primename, kad profesinės sąjungos deryboms dėl kolektyvinės sutarties prisistatė prieš dvejus metus, tačiau jos buvo vilkinamos. Lietuvos trišalėje taryboje iškėlus šį klausimą Vyriausybė paragino puses susitarti, nes yra parengtas Vyriausybės nutarimo projektas, kuriuo ketinama vežėjams darbo užmokesčio koeficientą pakelti nuo 1,3 iki 2 minimalios mėnesio algos (MMA).

Kolektyvinės derybos prasidėjo gegužės 8 d. ir pirmajame kolektyvinių derybų darbo grupės posėdyje sutarta, kad kolektyvinių derybų šalys yra Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacija ,,Linava“ ir Lietuvos  transporto profesinių sąjungų forumas. Sutarta sudaryti derybų grupę deleguojant po 8 atstovus iš kiekvienos derybinės pusės.

Forumas pateikė Linavai kolektyvinės šakinės sutarties projektą kuriame buvo pateikta koeficiento ir dienpinigių dydis. Kolektyvinės sutarties galiojimo laikas 2 metams.

Darbdavių reikalavimai buvo teikiami šiose srityse: dėl atlyginimo turtinės žalos dydžio didinimo, dėl didesnės viršvalandžių normos, dėl lankstesnio darbo ir poilsio režimo, dėl nakties darbo trumpinimo nuo 7 iki 4 val., dėl šiurkščių darbo pareigų pažeidimo sąvokos išplėtimo, dėl draudimo kaštų pasidalinimo, dėl profesinio pensijų fondo, ginčų sprendimo instituto ir kt.

Birželio 14 d. įvykusiame Lietuvos transporto profesinių sąjungų forumo tarybos susirinkime buvo priimtas sprendimas nesutikti su siūlomu minimalaus atlyginimo koeficiento didinimu iki 1,4 ir 60 proc. dudžio dienpinigių. Be to, nepritarta, kad profesinės sąjungos prisidėtų finansiškai atlyginant darbdaviams  patirtą žala draudžiant darbuotojus draudimo kompanijoje.

Skaičiuojama, jog du trečdalius vairuotojų darbo užmokesčio sudaro dienpinigiai, kurie nėra apmokestinami ir apskritai nelaikytini darbo užmokesčiu. Vidutiniškai darbuotojai uždirba apie 500 eurų, ir tik nuo šios sumos skaičiuojamos įmokos pensijoms ir kitoms socialinėms garantijoms.

Daugiau apie tolimųjų vairuotojų darbo sąlygas – čia.

Šis klausimas bus svarstomas ir birželio 25 d. Lietuvos trišalėje taryboje.

Daugiau informacijos – 15min.lt straipsnyje.

trrr

Nuotr. iš kairės į dešinę: Lietuvos vežėjų profesinės sąjungos tarybos narė Rita Kairienė, Lietuvos transporto profesinių sąjungų forumo pirmininkas Bronius Bučelis, Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančiauskienė, Lietuvos profesinių sąjungų aljanso pirmininkas Audrius Cuzanauskas ir Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė.