Spalio 14-20 d. Singapūre įvyko 44-asis Tarptautinės transporto darbuotojų federacijos (ITF) kongresas, kuriame dalyvavo Transporto darbuotojų federacijos pirmininkas Algirdas Markevičius. Tai pirmasis kartas per 122 metus, kai ITF kongresas surengtas Pietryčių Azijoje.
ITF kongrese dalyvavo dalyviai iš maždaug 140 šalių, atstovaujančių daugiau nei 600 transporto profesinių sąjungų, turinčių daugiau kaip 19 milijonų narių. Tai iki šiol yra didžiausias kongresas, kuriame dalyvavo daugiau negu 2000 dalyvių.
Kongresas siekia suteikti viso pasaulio transporto darbuotojams kolektyvinį balsą, išgirsti jų problemas ir nustatyti ateinančių penkerių metų transporto sektoriaus darbotvarkę. Buvo aptariama kaip skaitmenizacija, automatizacija, globalizacija, nereguliuojama konkurencinė aplinka pertvarko pasaulinį transportą. Tai iššūkiai, kurie turi ir ateityje turės vis stiprėjanti poveikį darbo vietoms, socialinėms garantijoms, socialiniam dialogui, ir svarbu jau šiandien ieškoti sprendimų, kaip amortizuoti galimas neigiamas pasekmes darbuotojams.
ITF generalinis sekretorius Stephenas Cottonas sakė: “Šis kongresas yra susijęs su transporto darbuotojais, kurie didina galią per inovatyvias kampanijas, didėjančią narystę ir įtaką politikai. Suvienydami savo pastangas galime užtikrinti, kad darbo ateitis suteiks galimybes visiems transporto darbuotojams“.
ITF kongresas buvo tikras renginių sūkurys. Vyko atskirų transporto sektorių konferencijos – civilinės aviacijos, kelių sektoriaus ir jūrininkų; taip pat – moterų ir jaunimo konferencijos. Daugybė atskirų diskusijų, mokomųjų bei pažintinių išvykų į Singapūro uostą, logistikos centrus. Kiekvienoje sesijoje išryškėjo, koks gyvybiškai svarbus yra tarptautinis ITF šeimos solidarumas pasaulinėje kovoje dėl darbuotojų teisių.
Šio kongreso moterų judėjimo šūkis buvo „Šis pasaulis priklauso ir mums“. Moterys iš skirtingų regionų pasakojo apie problemas, su kuriomis jos susiduria. Atlikta moterų apklausa parodė, kad net pusė moterų, ieškančių darbo, privalėjo atskleisti jų šeiminę padėtį, net ir tose šalyse, kuriose tai yra neteisėta; 57 proc. moterų darbuotojų patiria ar anksčiau patyrė smurtą šeimoje; 90 proc. darbuotojų žino apie tam tikrą seksualinį priekabiavimą savo darbo vietoje.
Miesto transporto komitetas pristatė savo viešojo transporto programos laimėjimų santrauką: narių pritraukimo projektas Bankoke ir greitasis tranzitas autobusu Nairobyje, profesinių sąjungų galių stiprinimas tarptautinėse kompanijose, santykių ir tarptautinių susitarimų su UITP (Tarptautinė viešojo transporto asociacija) plėtojimas ir lyčių integravimas pasitelkiant moterų lyderystę, lyčių pagrindu veikiančios segregacijos ir smurto prieš moteris nutraukimas.
Sesijos metu jaunieji ITF darbuotojai, siekdami atkreipti dėmesį į savo problemas, surengė flašmobą. ITF jaunimas nori būti girdimas, siekia karjeros ir švietimo galimybių, kompetencijų tobulinimo, nori gyventi švaresniuose ir saugesniuose miestuose, nori prieinamo ir saugaus viešojo transporto visiems, saugių darbo vietų, o be jaunimo įsitraukimo tai nėra įmanoma.
Kadenciją baigiantis Miesto transporto komiteto pirmininkas Asbjørn Wahl sakė, kad viešojo transporto tinklas netolimoje ateityje plėsis žymiai, o mes turime užtikrinti, kad ta plėtra tarnautų vartotojams, darbuotojams ir visuomenei. O tais atvejais, kuomet darbdaviai negirdi mūsų, ragino išeiti ir sukelti darbdaviams ekonominį skausmą.
John Mark Mwanika, naujai išrinktas ITF Miesto transporto komiteto pirmininkas, karštai tiki, kad viešasis tranportas turi tarnauti daugeliui – formaliems ir neformaliems darbuotojams, turtingiems ir nepasiturintiems, jauniems ir pagyvenusiems. Tai turi būti žmonių transportas.
Paddy Crumlin, perrinktas ITF prezidentu, uždarė 44-ąjį kongresą sakydamas: „Kongresas baigėsi, dabar prasideda sunkus darbas pakeliui į teisingumą, taiką ir laisvę“.
Kongrese dalyvavo 838 delegatai ir 1018 patarėjų iš 456 profesinių sąjungų iš 126 šalių. Iš jų – 129 delegatės ir 314 patarėjų moterų, 73 jaunimo delegatai ir 207 jaunimo patarėjai.