Lietuvos kelių ir autotransporto darbuotojų profsąjungos federacijos valdybos posėdis

Naujoji Akmenė.


Dalyvavo:  Federacijos pirmininkas  Bronius Bučelis,  valdybos nariai: Jovita Jančiauskienė, UAB“Žemaitijos keliai“ profsąjungos pirmininkas Domas Liongminas, Algimantas Aušinskas, UAB“Busturas“ profsąjungos pirmininkė Antanina Jasiulaitienė,  UAB“ Naujosios Akmenės autobusų parkas“ profsąjungos pirmininkė Janina Nemekštytė, VŠĮ‘Tauragės regioniniai keliai“ profsąjungos pirmininkė Aldona Grudienė, Liubovė Vileikienė, UAB“ Ukmergės regioniniai keliai“ profsąjungos pirmininkas Antanas Kriukelis, UAB“Kautra“ Vairas profsąjungos pirmininko pavaduotojas Jonas Tuskevičius, UAB „Naujosios Akmenės autobusų parkas“ Direktorius Jurgis Šarulis.


Federacijos  valdybops darbotvarkė:


UAB „Naujosios Akmenės autobusų parkas“ Direktoriaus pranešimas;


UAB „Naujosios Akmenės autobusų parkas“ profsąjungos pirmininkės pranešimas;


Federacijos pirmininko Broniaus Bučelio metinis pranešimas;


Metinė finansinė ataskaita;


      5.   Profesinių sąjungų reprezentatyvumo projektas;


      6.   LPSK valdybos nutarimai;


      7.   Iškėlimo į LPSK pirmininkus kandidatūra;


      8.   Dėl krovininio transporto problemų (R.Narbutas);


      9.   Dėl kolektyvinių sutarčių įmonėse, pateikia pirminių organizacijų pirmininkai;


      10. Dėl laikraščio “Lietuvos profsąjungos”;


     11.  Dėl nevalstybines darbo inspekcijos;


     12. Eiliniai klausimai;


 


     Federacijos valdyba pateiktam Federacijos valdybos posėdžiui pritarė.  Pirmu klausimu kalbėjo UAB „Naujosios Akmenės autobusų parkas“ Direktorius Jurgis Šarulis, kuris pristatydamas bendrovę teigė, kad Naujosios Akmenės autobusų parkas įkurtas 1992 m., reorganizavus valstybinę autotransporto įmonę. Bendrovės pagrindinė veikla – keleivių vežimas vietinio ir tolimojo susisiekimo maršrutais bei užsakomaisiais reisais.  UAB Naujosios Akmenės autobusų parkas keleivius veža  24 vietinio ir 2 tolimojo susisiekimo maršrutais. Keleiviai vežami  25 autobusais.  Keleiviai pagal vienkartinius užsakymus  vežami ir tarptautiniais maršrutais. Per metus bendrovės autobusai nuvažiuoja 1,1 milijono kilometrų ir perveža 500 tūkst.keleivių. Metinė bendrovės apyvarta – 2,5 milijono litų.Šiuo metu čia dirba 53 darbuotojai.


           Svarbiausias UAB“ Naujosios Akmenės autobusų parko“ tikslas – įsigyti naujų  transporto priemonių. Kasmet įsigyjama po 2 šiuolaikiškus, ekonomiškus autobusus. Dabar autobusų parkas yra atnaujintas 95 proc. Keleivių vežami autobusais  Mercedes-Benz, Volvo, MAN. Todėl bendrovė tapo patrauklesnė keleiviams ir sugebanti  rinkoje sėkmingai konkuruoti su kitais vežėjais. Ypatingas dėmesys yra skiriamas eismo saugumui. Išvykstant į maršrutus ir grįžus iš jų tikrinama autobusų techninė būklė. Kasdien prieš pradedant darbą tikrinama ir vairuotojų sveikata.  Visi keleiviai, važiuojantys bendrovės autobusais, yra apdrausti nuo nelaimingų atsitikimų. Bendrovė stengiasi mažinti vežimų savikainą. Šiuo  metu išlaidos 1 kilometrui sudaro 2,10Lt (respublikos autobusų parkų 2,34 Lt)  ir Savivaldybė moka už 1 km. 2,43,-Lt. Autobusų vairuotojų darbo užmokstis su viršvalandžiais sudaro 1600,-Lt., o bendrovės darbuotojų atlyginimų vidurkis sudaro 1500,-Lt. Dar šiais metais autobusų vairuotojams kėlėme 15% vidutinį atlyginimą, bet pagal finansines galimybes daugiau vairuotojams mokėti negalime. Aišku gerinant remonto darbininkams sąlygas dalinai rekonstravome remonto dirbtuves ir mažinant sanaudas įrengėme dujinį apšildymą. Kovojame su nelegaliais vežėjais ir kaip didieji miestai samdo apsaugą deja bendrovė negali sau tai leisti.Darbuotojams atlyginimai yra mokami laiku. Labai blogai prižiūrimi ypač žiemą regioniniai keliai ir žiemą sunku pravažiuoti autobusams į rajoną.


      Kalbėjo UAB“ Naujosios Akmenės autobusų parko“ profsąjungos pirminkė Janina Nemekštytė, kuri paminėjo, kad kolektyvinė utartis galioja ir artimiausiu laiku žadama ją papildyti derybuose su darbdaviu. Santykiai su darbdaviu yra normalus ir atlyginimai mokami darbuotojams laiku.


Federacijos pirmininkas Bronius Bučelis metiniame pranešime paminėjo apie Federacijos iškeltus uždavinius ir įvykusioje konfrencijoje priimtus nutarimus. Pakeisti įstatai įregistruoti Registrų centre spalio 14 d. Pateikame pranešime dar kartą priminė pirminėms organizacijoms apie tai, kad reikėtų įregistruoti įstatus, komiteto narių sudėtį, kad ateityje nebūtų teisinių problemų derybuose su darbdaviu. Federacijos valdybos nariai vienbalsiai pritarė pirmininko metiniam pranešimui. Išklausta finansinė ataskaita, kuria pateikė valdybos narė Jovita Jančiauskienė. Finansinei ataskaitai valdybos nariai pritarė. Federacijos valdybos nariai pritarė Profesinių sąjungų reprezentatyvumo projektui. Fedracijos valdyba nesvarstė „Dėl krovininio transporto problemų“ kadangi Vairuotojų profsąjungos pirmininkas Ramūnas Narbutas neatvyko į valdybos posėdį ir minimą klausimas bus svarstomas sekančiame valdybos posėdyje.


      Dėl  iškėlimo į LPSK pirmininkus kandidatūra atidėtas sekančiam Federacijos valdybos posėdžiui. Gegužės 9 d. yra numatytas Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos suvažiavimas, kuriame bus renkamas pirmininkas, pavaduotojas ir generalinis sekretorius.


Dėl laikraščio“Lietuvos profsąjungos“ nutarta užsakyti UAB“Žemaitijos keliai‘ profesinei sąjungai, nes UAB“Kauno autobusai“ ir UAB“Bustūras“ profesinės sąjungos laikraštį yra užsisakusios. Kitos profesinės sąjungos užsisakyti laikraščio nepageidavo.


      Dėl nevalstybinės darbo inspekcijos įkūrimo pasidalino patirtimi Federacijos pirmininkas, kuris paminėjo, kad vadovaujantis DK ir Profesinių sąjungų įstatymų papildžius profesinės sąjungos įstatus yra įregistruota nevalstybinė darbo inspekcija UAB“Kauno autobusai“ ir darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas yra konfrencijoje išrinktas inspektoriumi.


     Federacijos valdybos nariai nutarė sekantį valdybos posėdį organizuoti VŠĮ“Marijampolės regioniniai keliai“ 2014 m. kovo 20 d. ir kartu susipažinti su įmonės veikla ir problemomis.


 


Vėliau Lietuvos kelių ir autotransporto darbuotojų profsąjungos Federacijos valdybos nariai lankėsi  AB „Akmenės cementas“ gamykloje, kuri yra  viena iš didžiausių Baltijos šalyse ir vienintelė Lietuvoje bendrovė, gaminanti cementą. Šios statybinės rišamosios medžiagos mūsų gamykla pagamina virš milijono tonų per metus, o produkto kokybė atitinka visus Lietuvos bei Europos Sąjungos reikalavimus. Būdami viena iš stambiausių pramonės įmonių Lietuvoje, strateginiu veiklos tikslu laikome darnų vystymąsi. o Federacijos valdybos narius lydėjo vienas iš gamybos specialistų, kuris teigė, kad nuolatinį dėmesį skiria produkto kokybei, racionaliems taršos problemų sprendimams, personalo kvalifikacijos kėlimui bei investicinių projektų įgyvendinimui.Šiuo metu bendrovės gamykloje vyksta modernizacija – šlapias cemento gamybos būdas yra keičiamas sausu būdu. Toks pakeitimas leis beveik perpus sumažinti gamyklos kuro sąnaudas gaminamos produkcijos vienetui. Dėl to sumažės į aplinką išmetamas anglies dvideginio kiekis.Mūsų bendrovėje veikia nepriklausoma, Lietuvos nacionalinio akreditacijos biuro akredituota cemento bandymų laboratorija. Čia atliekami cemento fizikiniai, mechaniniai ir cheminiai bandymai, teikiamos paslaugas išorės klientams. Laboratorijoje nustatomi kieto kuro šilumingumo, elementinės anglies ir kiti parametrai.Aplinkosauga – viena svarbiausių darnaus vystimosi sričių bendrovei „Akmenės cementas“. Esame užsibrėžę iki 2015 metų apie 50 procentų bazinio kuro pakeisti alternatyviu kuru tame tarpe deginti rūšiuotas buitines atliekas. Jau dabar mūsų bendrovėje cemento gamybos procese apie 10 procentų bazinio kuro sudaro naudotos padangos.Nuo pat bendrovės įkūrimo pradžios geriname darbuotojų darbo sąlygas.


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 




 


 


 


 


 


 


 


 


 


B. Bučelis


UAB „Kauno autobusai“ darbuotojų


profesinės sąjungos pirmininkas

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!