Tyrimo rezultatai patvirtino tai, ką LŠPS ekspertai prognozavo prieš įvedant atlyginimų koeficientų “žirkles” – pagrindinis kriterijus nustatant atlyginimo dydį yra ne mokytojo darbo sudėtingumas ar kokybė, bet mokyklai skirtų biudžeto lėšų kiekis. Tokia situacija neleidžia kalbėti apie tai, kad ŠMM nustatyta mokytojų darbo užmokesčio sistema skatina ugdymo kokybės augimą. Tyrimas išsklaidė švietimo valdininkų skleidžiamą mitą, kad „žirklių“ įvedimas išplečia mokyklų savarankiškumą. Toms mokykloms, kurios nejaučia katastrofiško finansų stygiaus, „optimaliai naudoti lėšas“ įsakmiai nurodo mokyklos steigėja savivaldybė ir vadovai, vengdami nemalonumų, užmiršta tartis su profesine sąjunga. Analogiška situacija matosi ir skiriant valandas už vadovavimą klasei – iš esmės viską lemia turimų pinigų kiekis, neatsižvelgiant į klasės auklėtojo darbo kokybę ir sudėtingumą.
Žiūrint į ateitį, tyrimo atskleista situacija kelia didelį nerimą. ŠMM planuoja dar labiau plėsti koeficientų „žirkles“, vis didesnes galias mokytojų darbo užmokesčio ir darbo krūvio nustatyme skiriant mokyklų vadovams. Deja, tiek šis tyrimas, tiek dažnos mokyklos patirtis rodo, kad socialinio dialogo kultūra ir noras šią kultūrą puoselėti neauga taip, kaip to norėtų mokytojai ir jiems atstovaujančios profesinės sąjungos.
Tyrimo rezultatai:
Šio tyrimo rezultatai buvo aptarti LR trišalės tarybos švietimo komitete. Dėkojame visiems dalyvavusiems tyrime.
LŠPS