Seimo komitete rastas kompromisas dėl neformalaus švietimo sąvokų

Trečiadienį komitete vyko diskusijos, kaip Švietimo įstatyme aiškiau reglamentuoti neformalaus švietimo sąvoką. Siekiant nesugriauti Švietimo įstatymo koncepcijos ir neįvesti papildomų sąvokų, kurios galėtų įnešti sumaištį, buvo rastas kompromisas – kol kas nekeisti neformalaus švietimo sąvokos, tačiau įvesti naują  sąvoką „formalųjį švietimą papildantis ugdymas“.


Kaip ir dabar galiojančiame švietimo įstatyme, neformalusis švietimas bus apibrėžiamas kaip švietimas pagal įvairias švietimo poreikių tenkinimo, kvalifikacijos tobulinimo, papildomos kompetencijos įgijimo programas. Bet iš apibrėžimo išbraukti žodžiai „nesuteikiant išsilavinimo“.


Neformaliajam švietimui bus priskiriamas taip pat ir formalųjį švietimą papildantis ugdymas (kurį vykdo meno ir sporto mokyklos). Tokiu būdu pasiektas kompromisas, kuriuo muzikos, dailės, meno ir sporto mokyklos išskiriamos iš, taip vadinamos, būrelių veiklos. Todėl tikimasi, kad bus susitarta ir dėl skirtingų finansavimo modelių ar principų.


Pasak posėdyje dalyvavusio LŠPS konsultanto Romo Turonio, sąvokų išgryninimas turėtų įnešti aiškumo, sumažinti negatyvo, kurį skleidė priešdėlis „ne“ ir išsklaidyti kolegų, dirbančių meno ir sporto mokyklose baimes, kad savivaldybės tokias mokyklas tuoj uždarinės. Sutvarkius finansavimo klausimus, tokių mokyklų mokytojai turėtų lengviau atsikvėpti, nes būtent neformalų švietimą vykdantys pedagogai daugiausiai nukentėjo sunkmečio metu. 


 


 


LŠPS informacija


www.svietimoprofsajunga.lt


 

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!