Seimo nariai atsisakė siūlymo švietimo įstatyme įteisinti mokytojų priėmimą į darbą konkurso tvarka

Tačiau rugsėjo 17 dieną vykusiame komiteto pasitarime, išklausę Lietuvos švietimo profesinės sąjungos (LŠPS) konsultanto Romo Turonio argumentų, Seimo nariai savo pasiūlymą atsiėmė. Pavesta Švietimo ir mokslo ministerijai parengti pasiūlymus, kaip neįvedant konkurso tvarkos, siekti priėmimo į darbą skaidrumo. 


Teikdami Švietimo įstatymo pataisą Seimo nariai teigė, kad susidarius įtemptai situacijai darbo rinkoje, būtina reglamentuoti mokytojų priėmimo į darbą tvarką. Tuo būdu būtų išvengta personalizuotų sprendimų, būtų siekiama skaidrumo ir viešumo. V. Stundys sakė, kad įvedus konkurso tvarką visoje šalyje būtų taikomi tie patys priėmimo į darbą principai, todėl siūloma Švietimo įstatymo  48 str. pavesti Švietimo ir mokslo ministrui nustatyti mokytojų priėmimo į darbą konkurso tvarką.


LR Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komiteto posėdis, kuriame turėjo būti svarstomos Švietimo įstatymo pataisos, rugsėjo 17 dieną neįvyko, nes nesusirinko kvorumas. Tačiau komiteto pirmininkas V. Stundys pasiūlė surengti pasitarimą ir aptarti aktualius, daugiausiai diskusijų keliančius klausimus. LŠPS atstovas Romas Turonis pasiūlė diskutuoti dėl mokytojų priėmimo į darbą konkurso tvarkos. Jis sakė, kad konkursas turėtų privalumų ir trūkumų. Trūkumų LŠPS mato daugiau nei privalumų. „Žinoma, priimant mokytojus į darbą konkurso būdu būtų išvengta vienasmenių sprendimų, „švogerizmo“, tvarka būtų viešesnė ir skaidresnė, tačiau taip galima užkirsti kelią ateiti į mokyklas jauniems mokytojams, neaišku, kokių papildomų reikalavimų reiktų mokytojui, norinčiam dalyvauti konkurse, juk Švietimo įstatyme aiškiai numatyti reikalavimai, kas gali dirbti mokytoju, konkurso tvarka visai nebūtų logiška, jei mokytojas būtų priimamas į darbą vesti kelias pamokas“, – kalbėjo R. Turonis.


Jam antrino ir ŠMM atstovas Alvydas Puodžiukas. „Direktorių priėmimo į darbą konkurso tvarkoje numatyti trys reikalavimai pretendentams: parengti programą, išlaikyti testą ir pokalbio metu įrodyti savo tinkamumą dirbti mokyklos vadovu. Mokytojui nei programos, nei testo nėra prasmės įvedinėti, o tik pokalbio metu objektyvių vieno ar kito konkurse dalyvaujančio asmens savybių neišaiškės.“, – teigė A. Puodžiukas.


LŠPS pasiūlė tris alternatyvas: keisti įstatymo 61 str., kad ŠMM ministras patvirtintų mokytojų priėmimo į darbą tvarką, kurioje būtų įpareigojimas mokyklos vadovui naujų mokytojų priėmimą į darbą suderinti su darbuotojų atstovais; šią nuostatą svarstyti Trišalės tarybos švietimo komitete arba atidėti ir svarstyti kartu su direktorių rotacijos klausimu.
Seimo nariai atsiėmė pasiūlymą dėl konkurso ir pritarė alternatyvai, kad reiktų koreguoti 61 straipsnio nuostatas, kurios apibrėžia mokyklos vadovo įgaliojimus. Pavesta ŠMM specialistams parengti konkrečias formuluotes ir suderinti su profesinės sąjungos atstovais.


 


 


LŠPS informacija


www.svietimoprofsajunga.lt

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!