Profesinė sąjunga stebi etatinio mokytojų darbo apmokėjimo eksperimentą

Posėdžio metu pristatyta Varėnos rajono Vydenių ir Liškiavos pagrindinių mokyklų patirtis vykdant eksperimentą. Didelio dalyvių susidomėjimo sulaukė Šiaulių „Saulėtekio“ vidurinės mokyklos direktoriaus Petro Baranausko pristatytas naujas mokytojų darbo apmokėjimo tvarkos modelis. Jo esmė – mokytojai atlyginimą gauna tik už pravestas pamokas, apmokėjimas už darbus, reikalingus pasiruošti ir sėkmingai pravesti pamokas, įtraukiamas į atlygį už pamokas, o už kitus, nebūdingus mokytojui darbus, mokami priedai. Priedų dydžius ir jų mokėjimų kriterijus galima aptarti kolektyvinėse sutartyse. Deja, pats direktorius prisipažino, jog jo vadovaujamoje mokykloje profesinės sąjungos nėra.


Diskusijose išryškėjo pagrindiniai pristatytos darbo apmokėjimo tvarkos trūkumai ir privalumai. Pagrindinis trūkumas – mokytojai gali vėl siekti labai didelių kontaktinių valandų krūvio, o tai gresia ugdymo kokybės mažėjimu, todėl reikia nustatyti pakankamai didelį pamokos įkainį. Kita problema – daugelyje mokyklų nėra kolektyvinių susitarimų, todėl pamokų krūvius ir priedus vienasmeniškai skirs vadovas, o tai gali sukelti papildomą įtampą mokyklų kolektyvuose. Sistemos pliusus daugiausiai pabrėžė vadovai, nes jiems nebus taip sudėtinga skirstyti darbo krūvius mokytojams, kaip tai yra taikant etatinį darbo apmokėjimą.


Posėdyje dalyvavę Aukštaitijos švietimo darbuotojų profesinių sąjungų susivienijimo atstovai, Audrius Jurgelevičius ir Tatjana Babrauskienė, iškėlė dar vieną problemą – būtina galutinai susitarti, kokie darbai būdingi mokytojo profesijai, o kokie yra papildomi. Susitarimas galimas nacionaliniu arba atskiros mokyklos mastu. Nesusitarus, mokytojų laukia ta pati lemtis – gauti atlyginimą už pamokas ir nemokamai dirbti kažkieno sugalvotus ir primestus darbus. Profesinės sąjungos atstovai įsipareigojo, netolimoje ateityje, pareikšti savo nuomonę dėl siūlomo darbo apmokėjimo varianto.


Primename, kad Aukštaitijos švietimo darbuotojų profesinių sąjungų susivienijimas nuosekliai siekia, jog mokytojai dirbtų tik darbus, tiesiogiai susijusius su mokinių ugdymu, o už tuos darbus būtų mokamas atitinkamas atlyginimas.


   Aukštaitijos švietimo darbuotojų profesinių sąjungų susivienijimo informacija

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!