Seminare aptarti problemų mokykloje sprendimo būdai ir formos

Temos aktualumą rodo tai, kad į seminarą atvyko dviejų mokyklų vadovai.


 


Seminaro lektorius, Aukštaitijos švietimo darbuotojų profesinių sąjungų susivienijimo mokymų vadovas, Romas Turonis, dalyvius supažindino su socialinio dialogo sąvoka, teisės aktais, reglamentuojančiais socialinį dialogą, kolektyvinių sutarčių parengimo, derinimo, pasirašymo, priėmimo, vykdymo ir kontrolės procedūromis.


Vėliau seminaro dalyviai atliko praktinę užduotį – formulavo neišspęstas ar nesprendžiamas problemas mokykloje: dalyvavimas renginiuose, ekskursijose, olimpiadose, tačiau už tai nesumokama; edukacinės kelionės savaitgaliais; neišspęsta problema lieka ir mokytojo darbas kai nėra pamokų ir per moksleivių atostogas; neaiškūs pavadavimo mechanizmai, nemokama už taip vadinamus „užėmimus“ kai jungiamos pamokos; vadovai niekaip negali įsisąmoninti, kad budėjimas per pertraukų metu – ne mokytojo pareiga; sudėtingos problemos sudarant ir derinant tvarkaraščius, pernelyg daug „langų“.


Seminaro dalyviai kėlė ir daugiau problemų: nesveiko maisto aparato mokykloje, kopijavimo paslaugų teikimas ir įkainiai, kvalifikacijos gerinimo lėšų naudojimas. Skaudžiausia mokytojams, kai sutartų ir pasirašytų kolektyvinėje sutartyje nuostatų mokyklos vadovai nesilaiko.


Suformulavus problemas, seminaro dalyviai svarstė kaip jas spręsti. Dalį klausimų galima išspręsti gana parastai – aptarti ir įtraukti į kolektyvinę sutartį, kita dalis problemų – tiesiog vadovų juridinės ir vadybinės kompetencijos stoka.


Profesinės sąjungos turi teisę kontroliuoti vadovus, kaip jie laikosi įstatymų, todėl gali ir privalo tomis teisėmis naudotis.


Surasta nemažai problemų sprendimo būdų ir formų.


 


LŠDPS Kauno rajono susivienijimo informacija


www.svietimoprofsajunga.lt

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!