Šiandien priimtas Vyriausybės nutarimas vairuotojų atlyginimų koeficientą kitais metais padidinti nuo 1,3 iki 1,65 minimalios mėnesio algos (MMA).
Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija (LPSK) visada pasisakė už tai, kad turi būti didinama vairuotojų bazinė alga kaip jų socialinės saugos pagrindas. Šiuo metu, kai jų didžioji atlyginimo dalis yra mokama neapmokestinamais dienpinigiais, daro darbuotojus labai pažeidžiamais, nes jų socialinės garantijos yra mažesnės palyginti su jų gaunamomis pajamomis (mažesnės ligos išmokos, mažesnės pensijos ateityje ir t.t.).
LPSK yra nusivylusi darbdavių pusei atstovaujančios asociacijos „Linava“ veiksmais. Ji ne tik nenorėjo vairuotojų atlyginimo ir dienpinigių santykio problemos išspręsti derybų keliu, bet ir dėjo visas pastangas, kad vairuotojų atlyginimai nedidėtų.
„Gerai, kad Vyriausybė nepasidavė darbdavių šantažui ir įsiklausė į mūsų argumentus dėl vairuotojų atlyginimų kėlimo, – sako LPSK pirmininkė Inga Ruginienė. – Nors tai ir nėra visiškai tai, ko siekėme, tačiau tinka kaip tarpinis, subalansuotas variantas“.
Kadangi MMA kitais metais augs nuo 555 iki 607 eurų, pritaikius naująjį koeficientą, vairuotojų bazinis atlyginimas išaugs 28 proc.
„Nors tokį Vyriausybės žingsnį vertiname gana teigiamai, tačiau šis sektorius turi nemažai problemų, kurios tiesiogiai neigiamai veikia vairuotojus. Sieksime, kad jų darbo sąlygos gerėtų ir toliau“, – komentuoja Inga Ruginienė.
LPSK primena, jog derybų dėl tolimųjų reisų vairuotojų atlyginimų su „Linava“ profesinės sąjungos siekė pusantrų metų, ir tik įsikišus Lietuvos trišalei tarybai jos prasidėjo. Tačiau paaiškėjus, jog darbdavių pusė nė neketina svarstyti darbo užmokesčio klausimo, birželio mėnesį iš derybų pasitraukė Transporto profesinių sąjungų forumas, kurio sudėtyje yra ir LPSK priklausančių organizacijų.