Seimo pirmininkas: viešųjų pirkimų įstatyme neturi linkti landų neskaidriai veiklai

Rugsėjo 22 d., penktadienį, Seimo Pirmininkas Viktoras Pranckietis susitiko su UAB „Kauno autobusai“ profesinės sąjungos nariais, įmonės vadovybe, vežėjams atstovaujančiais specialistais.

Susitikimą inicijavo Lietuvos kelių ir autotransporto darbuotojų profesinių sąjungų Federacijos pirmininkas Bronius Bučelis. Susitikime taip pat dalyvavo UAB “Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis, UAB “Kauno autobusai“ rinkodaros direktorius Karolis Dekeris, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos (LPSK) teisininkė Jovita Jančiauskienė, LINAVA Transporto reikalų skyriaus vyr. specialistas Jevgenij Stolovickij.

Vežėjų atstovai sako, kad susidarė ypatinga situacija miestų viešojo transporto srityje. Pasak susitikimo iniciatorių, nauja Viešųjų pirkimų įstatymo redakcija riboja dirbančios bendrovės vystymąsi, stabdo pradėtus darbus, smarkiai sumažina galimybes pasiskolinti lėšų transporto priemonėms atnaujinti, didina skolinimosi kaštus. Seimo Pirmininkas Viktoras Pranckietis sako, kad įstatymas turi užtikrinti paslaugos kokybę ir jame neturi likti „landų“ neskaidriai veiklai. Ekonomikos komiteto pirmininko Virginijaus Sinkevičiaus teigimu, komitetas į atstovų keliamus klausimus jau yra atsakęs anksčiau, tačiau sutarta dar kartą tikslingai peržiūrėti, ar nuogąstavimai yra pagrįsti.

„Įstatymuose ne tik kad neturi likti landų neskaidriai veiklai, bet ir turi būti užtikrinta paslaugos kokybė“, – susitikime  sakė  Seimo Pirmininkas ir teigė, kad Seimo ekonomikos komitetas įstatymą dar kartą įvertins antikorupciniu požiūriu, taip pat vertins, kokią poveikį įstatymas turi vežėjų veiklai šalyje.

Vežėjų atstovai Seimo Pirmininko prašė skubos tvarka inicijuoti Viešųjų pirkimų įstatymo pakeitimą, užtikrinantį miestams teisę palikti galioti vidaus sandorius su savivaldybėms priklausančiomis įmonėmis, taip pat užtikrinti teisę miestams patiems nuspręsti, kokiu tempu ir kokia apimtimi liberalizuoti miesto keleivinio transporto rinką. Prašoma apsvarstyti įstatymo nuostatą, kad visi vidaus sandoriai galioja iki 2018 m. gruodžio 31 d., ir ateityje pripažinti šią nuostatą netekus galios.

Pasak jų, būtina atkreipti dėmesį, kad Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas ir kiti teisės aktai Europoje leidžia miestams patiems spręsti, kokia apimtimi jie nori liberalizuoti keleivių vežimo rinką ir kokią paslaugų dalį palikti teikti miestams priklausantiems vežėjams. Atstovams nerimą kelia ir tai, kad parinkti naują vežėją (-us) ir pradėti paslaugų teikimą užtruktų mažiausiai 2–3 metus. Teisės aktai reikalauja, kad apie tokius konkursus miestas paskelbtų mažiausiai prieš 12 mėnesių. Nurodoma, kad vidaus sandoriams paliktas galiojimo terminas tėra teorinis ir nustatytas neatsižvelgiant į realią miestų situaciją.

Vežėjai teigė, kad derybos su šalies ir tarptautiniais bankais parodė, kad naujos įstatymo redakcijos nuostatos yra labai nepalankios miesto, bendrovės, keleivių interesams ir kliudo užsitikrinti būtiną finansavimą.

 

Seimo informacija

 

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!