Vienas iš ministerijos pateiktų variantų būtų artimas ir profsąjungiečių siekiams, pripažino Lietuvos švietimo profesinės sąjungos pirmininkas Audrius Jurgelevičius.

Po švietimo ir mokslo ministrės Jurgitos Petrauskienės bei Švietimo ir mokslo ministerijos atstovų susitikimo ministerija išplatino pranešimą spaudai, kuriame rašoma, kad sutarta “dėl esminių etatinio mokytojų darbo apmokėjimo principų”.

Tačiau su tuo kol kas nesutinka profsąjungiečiai. “O toli gražu, susitikime tik pamatėme, ką siūlo viena pusė, ir pristatėme, ką siūlome mes. Pakomentavome, paklausinėjome, kas buvo neaišku. Sutarėme, kad etatas turi būti pilna darbo savaitė – 36 valandos ir kad etate turi būti tiek darbai, susiję su mokiniais, tai yra kontaktinės valandos, ir nekontaktinės. Daugiau jokio sutarimo nebuvo”, – Eltai sakė A. Jurgelevičius.

Pasak jo, ministerija pateikė tris alternatyvas, kurios labai viena nuo kitos skiriasi.

“Mums liko neaišku, koks variantas jiems yra brangiausias. Mes pateikėme vieną, matome, kad mūsų variantas ir vienas iš ministerijos variantų turi tam tikrų sąlyčio taškų. Jeigu paaiškės, kad ministerija savo dviejų pasiūlymų atsisakys ir svarstys panašiausią į mūsų, tada galima bus greičiausiai judėti į priekį”, – sakė A. Jurgelevičius.

Jo teigimu, sutarta per tris darbo dienas įvertinti tai, kas buvo išsakyta susitikimo metu, ir pateikti vieni kitiems pozicijas. “Iš to matysis aiškiau, kiek galima sutarti”, – sakė A. Jurgelevičius.

Tiek ministerija, tiek profsąjungos atstovas pripažįsta, kad preliminariai sutarta dėl esminių etatinio mokytojų darbo apmokėjimo modelio nuostatų: pedagogo etatą sudarytų 36 valandos – kontaktinės (pamokoms skirtos) ir nekontaktinės. Tikslesnė jų sandara bus aptariama kituose susitikimuose.

Etatas galės būti dalijamas. Taip pat galėtų būti numatyta kintamoji atlyginimo dalis už gerą darbą. Atlyginimo dydį lems ir darbo stažas, teigiama ministerijos pranešime.

Nauja mokytojų darbo apmokėjimo tvarka turėtų suteikti mokytojams daugiau stabilumo ir aiškumo, kaip skaičiuojamas darbo užmokestis. Tikimasi, kad tai padės pritraukti į mokyklas jaunų specialistų, aukštos kvalifikacijos darbuotojų.

“Modeliuodami naują mokytojų darbo užmokesčio tvarką privalome sudaryti patrauklias sąlygas į mokyklas ateiti jauniems mokytojams, pastebėti ir įvertinti dirbančių mokytojų kompetencijas ir užtikrinti adekvatų pedagogų atlyginimą. Atlygis turėtų būti skaičiuojamas ne tik už pamokas, pasirengimą joms, mokinių darbų taisymą, bet ir kitus darbus”, – pranešime cituojama ministrė J. Petrauskienė.

Ministerijos atstovai pristatė tris galimas etatinio mokytojų darbo apmokėjimo alternatyvas, parengtas remiantis tarptautine praktika. Pirmoji panaši į dabartinį darbo užmokesčio skaičiavimo modelį, antroje alternatyvoje numatyta įvairesnė kintamoji atlyginimo dalis, pavyzdžiui, skiriamas priedas už gerus mokinių rezultatus.

Trečioji alternatyva – lankstus darbo krūvis ir motyvuojanti kintamoji atlyginimo dalis. Ji sukuria prielaidas motyvacijai karjeros pradžioje, skatinamas kompetencijų augimas, atlyginama už darbo stažą, veiklos rezultatus.

Profsąjungos siūlė, kad būtų vienodai atlyginama už tos pačios kvalifikacijos reikalaujančius darbus, būtų išskirtas klasės auklėtojo etatas. Taip pat siūlyta daugiau valandų nei dabar skirti mokinių darbų taisymui, pasiruošimui pamokoms, teigiama ministerijos pranešime.