Seime griežtai sukritikuota pedagogų kvalifikacijos tobulinimo koncepcija

Lietuvos švietimo profesinei sąjungai atstovavo pirmininkas Audrius Jurgelevičius, pavaduotojas Romas Turonis, Vilniaus susivienijimo pirmininkė Rūta Osipavičiūtė ir Vilniaus Žvėryno gimnazijos profesinės sąjungos pirmininkė Laura Martinaitienė, kuri yra ir Lietuvos etikos mokytojų sąjungos pirmininkė.


Pristatydamas koncepcijos metmenis ŠMM viceministras Vaidas Bacys akcentavo, jog Švietimo įstatyme numatyta, kad pedagoginių darbuotojų kvalifikacija tobulinama vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais nuostatais. Todėl tokį dokumentą ministerija turi parengti. Jis turi derėti su atestacijos nuostatais, nes atestacija neatskiriama nuo kvalifikacijos tobulinimo.


Viceministras kelis kartus pakartojo, kad dėl atskirų koncepcijos nuostatų būtina susitarti, tačiau lyg tyčia nutylėjo, kad rengiant dokumentą susitarimo nebuvo siekta. Tai liudija darbo grupės nario Kėdainių švietimo centro direktoriaus H. Vaicekausko išsakyta nuomonė apie metmenų rengimą. Jis teigė, kad didžioji dauguma koncepcijos nuostatų nesiūlo nieko naujo, kita vertus, naujos įdėjos atitrūkusios nuo realybės. Dokumentas rengtas neatlikus išsamios analizės.


Metmenis kritikavo ir kiti pasitarimo dalyviai. Lietuvos suaugusiujų švietimo asociacijos vadovas Arūnas Bėkša stebėjosi, kad nemažai punktų „iškritę iš mėnulio“, siekis išplėsti mokytojui galimybes tobulinti savo kvalifikaciją nebus įgyvendintas, atvirščiai, metmenys labai biurokratizuos procesą. Kalbant apie finansinius sistemos kaštus Švietimo, mokslo ir kultūros pirmininkas Valentinas Stundys neišvengė klausimo „Ar neturit lėšų, tai nebus utopija?“. ŠMM veikėjai kalbėjo apie šiuo metu valstybės skiriamus 13 mln. litų per moksleivio krepšelio metodiką ir europinius pinigus, tačiau nieko negalėjo pasakyti, kas būtų, jei europiniai pinigai pasibaigtų.


LŠPS pirmininkas A. Jurgelevičius pažymėjo, jog jis kalba mokytojų praktikų vardu. Jis piktinosi eiline ministerijos pogrindine veikla. „Visi ministerijos vadai kalba apie tarimąsi, tačiau realiai tarimosi nėra, – kalbėjo mokytojų atstovas, – darbo grupėje, rengusioje dokumentą, nebuvo nei vieno mokytojo praktiko, todėl labai akivaizdu, kad metmetys parengti vadovaujantis labai prastu nepasitikėjimo mokytoju principu.“


Profsąjungų lyderis pasitarimo dalyviams priminė išvakarėse profesinės sąjungos surengtą mitingą, kurio vienas iš reikalavimų: atidėti Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo koncepcijos metmenų priėmimą iki tol, kol skaidriai sukurta darbo grupė paruoš alternatyvų dokumento projektą, kuris būtų suderintas su profesinėmis sąjungomis.


Švietimo, mokslo ir kultūros pirmininkui Valentinui Stundžiui paklausus, ar yra pritariančių koncepcijai be darbo grupės narių, atsirado tik pora kolegių, kurios svaičiojo apie mokytojų nenorą tobulinti savo kvalifikaciją. Visi kiti dalyviai plojimais pritarė pasiūlymams atlikti išsamią analizę ir, sukūrus naują grupę, rengti kitą dokumentą. Deja, konkrečių sprendimų nebuvo priimta. 


 


 


LŠPS informacija

www.svietimoprofsajunga.lt

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!