Profesinės sąjungos nepritaria įmonės ab „lietuvos geležinkeliai“ išskaidymui

Įmonėje AB „Lietuvos geležinkeliai“ veikiančių profesinių sąjungų vadovai mano, kad išskaidymas į kelias įmones gali būti tarpinis veiksmas prieš pelningo padalinio – krovinių vežimo privatizavimą. Juo gali būti suinteresuoti Lietuvos ir kitų šalių ūkio subjektai, kitos valstybės.


 


Neigiamos tokios reformos pasekmės gali būti: papildomas valstybės lėšų poreikis, veiklos efektyvumo ir masto ekonomijos sumažėjimas, kaštų didėjimas, sudėtingas sprendimų priėmimo koordinavimas, interesų konfliktai tarp geležinkelių infrastruktūros valdytojo ir įmonių vežėjų dėl investicijų į infrastruktūrą, tvarkaraščių sudarymo bei saugumo užtikrinimo.


 


Europos Sąjungos teisės aktai suteikia šalims narėms teisę pasirinkti: turėti išskaidytus geležinkelius, atskirai veikiančias infrastruktūros, krovinių, keleivių vežimo įmones ar turėti integralią nacionalinę geležinkelių įmonę su atskirais padaliniais ir atskiromis jų veiklos apskaitomis. Svarbiausias kriterijus apsisprendimui dėl Lietuvos geležinkelių valdymo modelio – valstybės strateginiai interesai ir ekonominis naudingumas Lietuvos verslui bei valstybės biudžetui.


Integralios geležinkelių valdymo sistemos privalumai:


galimybė užtikrinti operatyvų traukinių eismo organizavimą;


efektyvus geležinkelių modernizavimo, plėtros sprendimų koordinavimas tarp vežėjų ir infrastruktūros;


remonto darbų organizavimas įvertinant krovinių ir keleivių vežimo poreikius;


patikima saugumo užtikrinimo sistema.


 


Dauguma Europos Sąjungos šalių yra pasirinkusios ir sėkmingai įgyvendina integruotą geležinkelių infrastruktūros modelį. Tai Airija, Austrija,  Belgija, Latvija, Lenkija, Liuksemburgas, Vengrija, Vokietija ir kt.


 


Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacijos pirmininkas Vilius Ligeika ir Lietuvos geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimo pirmininkė Eugenija Šniutienė kreipėsi į Lietuvos Respublikos prezidentę D.Grybauskaitę, Seimo Pirmininkę I.Degutienę, Ministrą pirmininką A.Kubilių, Susisiekimo ministrą E.Masiulį išreikšdami nepritarimą siūlomai transporto reformai, ragindami pradėti derybas su socialiniais partneriai bei konsultacijas su Lietuvos visuomene (priedas Nr.1).


 


AB „Lietuvos geležinkeliai“ profesinės sąjungos vasario 8 d. pradeda parašų rinkimo akciją, kurios tikslas parodyti, kad įmonės darbuotojai nepritaria siūlomai reformai ir visais teisėtais būdais sieks ją sustabdyti.


 


 


Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacija


Lietuvos geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimas

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!