Jei reiks, vairuotojai streikuos

Pasak Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininko Ramūno Narbuto, nepaIsant to, kad darbdaviai nesilaiko kai kurių Garantijų komandiruotiems darbuotojams įstatymo nuostatų, tačiau naudodamiesi Vyriausybės suteiktomis lengvatomis taupo vairuotojų sąskaita, – rašo portalas lprofsajungos.lt


Tolimųjų reisų vairuotojus komandiruotėse turėtų saugoti Garantijų komandiruotiems darbuotojams įstatymas. Deja, darbdaviai laikosi ne visų šio įstatymo normų. Viena jų nurodo, kad komandiruotam darbuotojui turi būti taikomos tos valstybės, į kurios teritoriją darbuotojas siunčiamas laikinai dirbti, norminių teisės aktų, įskaitant ir kolektyvines šakos sutartis, nuostatos: dėl darbo ir poilsio, minimalių kasmetinių mokamų atostogų laiko trukmės, dėl minimalaus darbo užmokesčio, įskaitant apmokėjimą už viršvalandinį darbą.



Vadinasi, darbuotojui komandiruotam dirbti į bet kurią ES šalį, taikytinas tos šalies minimalus atlygis, jeigu jis nėra mažesnis už Lietuvos minimalų atlygį.
 
Tačiau ši įstatymo norma neveikia, todėl, pasak Vairuotojų profsąjungos vadovo Ramūno Narbuto, Lietuvos vairuotojai dirba už 840 litų „į rankas“, nes dienpinigiai yra skirti kompensuoti maitinimosi išlaidoms. Pasirodo, nei šių, nei nakvynės išlaidų jiems niekas neapmoka.
 
Kadangi Vyriausybė leido iki 50 proc. sumažinti nustatytų dienpinigių sumą, vairuotojai, norėdami gauti darbą, sutinka su tokia darbdavių sąlyga, nes žodžiu jiems žadama mokėti už kilometrus. „Grįžus iš komandiruotės, dalis pinigų – ne mažiau 1040+1 Lt bruto už mėnesį, arba nemažiau 6,31+1 Lt už valandą rodoma kaip atlyginimas, likusi dalis išmokama kaip dienpinigiai, nuo kurių nemokami mokesčiai valstybei“, – teigia R.Narbutas.
 
O pastaruoju metu padaugėjo atvejų, kai išmokami dienpinigiai įvairiais būdais mažinami iki leistinos minimalios ribos, prisidengiant neteisėtais atskaitymais už kurą, mobilius telefonus ar sprogusias padangas.
 
Todėl Vairuotojų profesinė sąjunga reikalauja panaikinti Vyriausybės nutarimą, priimtą 2005 m. sausio 31 d., kuriuo pakeitė  Vyriausybės 2004 m. lapkričio 3 d. nutarimą Nr. 1365 „Dėl išlaidų, susijusių su tarnybinėmis komandiruotėmis, dydžio ir mokėjimo tvarkos“.



O Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumas raginamas per kolektyvines derybas su Lietuvos vežėjų asociacija „Linava“, reikalauti susitarti dėl šakinio valandinio tarifinio atlygio, kuris būtų nemažiau kaip du minimalūs valandiniai įkainiai (dabar 4,85 Lt).
 
Vairuotojų profsąjungos reikalavimams rugsėjo 10 d. palaikymą išreiškė ir Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumas. Vairuotojai prašo ir kitų transporto darbuotojų profesinių sąjungų palaikymo siekiant, kad būtų įgyvendinti šie reikalavimai.


 


 


lprofsajungos.lt

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!