Dar vienas gintaro steponavičiaus akibrokštas

Siūloma pripažinti netekusią galios Naujos mokytojų darbo apmokėjimo sistemos įgyvendinimo programą.


Šią programą dar 2004 metais patvirtino tuomečio premjero Algirdo Brazausko vadovaujama vyriausybė ir joje buvo numatyta palaipsniui pereiti prie etatinio mokytojų darbo apmokėjimo. Kelis metus Švietimo ir mokslo ministerija leisdama milijoninės lėšas mokyklose eksperimentavo su keliais mokytojų darbo apmokėjimo sistemos modeliais. Apie galutinius šių eksperimentų rezultatus ir galimus padarinius mokytojų darbo apmokėjimo sistemai švietimo bendruomenė taip ir nebuvo supažindinta, o dabar paaiškėjo, kad ministerijos kabinetuose buvo nutarta vienašališkai atsisakyti daug diskusijų kėlusio etatinio mokytojų darbo apmokėjimo įvedimo.


Minėtame G. Steponavičiaus rašte be kitų dalykų dėstoma: „panaikinus programą, su socialiniais partneriais toliau bus diskutuojama dėl mokytojų darbo apmokėjimo sistemos tobulinimo ir ji bus keičiama tikslinant pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimą reglamentuojančius teisės aktus.“ Gaila, kad šiandieninis švietimo ir mokslo ministras nežino, jog minėta programa 2004 metais buvo priimta aktyviai diskutuojant su švietimo profesinėmis sąjungomis ir pedagogine bendruomene. Bet šis nežinojimas neatleidžia ministro nuo prievolės prieš siūlant ją naikinti, bent oficialiai išgirsti pedagogų interesams atstovaujančių profesinių sąjungų nuomonę.


Tokiu būdu Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius, kuriam Lietuvos švietimo profesinė sąjunga dėl socialinio dialogo švietime nebuvimo yra pareiškusi nepasitikėjimą, tęsia savo vienašališkų, „kabinetinių sprendimų“ priėmimo praktiką. Birželio 1 d. ministras informavo, kad pateikė LR Vyriausybei siūlymus dėl Ilgalaikės pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio didinimo programos pakeitimo ir pakvietė profesines sąjungas dėl šių pasiūlymų pasitarti birželio 29 d.


Lietuvos švietimo profesinė sąjunga kategoriškai nepritaria vienašališkam ŠMM sprendimui visiškai atsisakyti Naujos mokytojų darbo apmokėjimo sistemos įgyvendinimo programos, nes manome, kad krizės metu toks sprendimas yra nepamatuotas ir neracionalus – naujos sistemos kūrimas pareikalaus papildomų išlaidų, o nauda neprognozuojama. Birželio 17 d. profesinės sąjungos valdyba oficialiai įvertins tokį ministro žingsnį ir priims sprendimą dėl tolimesnių veiksmų, nes mokytojų apmokėjimo klausimas yra vienas iš profesinės sąjungos prioritetų.


 


 


LŠPS informacija


www.svietimoprofsajunga.lt


 


 

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!