Gruodžio 19 d. įvyko Lietuvos Respublikos trišalės tarybos posėdis. Nors buvo planuota, jame nebuvo svarstytas Darbdavių socialinių iniciatyvų skatinimo įstatymo projektas, nes, anot socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viceministrės Eglės Radišauskienės, dėl jo dar nėra gauta Vyriausybės išvada.
Lietuvos nacionalinio koordinacinio centro ekspertė Audronė Alijošiutė-Paulauskienė informavo apie EBPO gaires daugiašalėms įmonėms bei Lietuvos nacionalinio koordinacinio centro (NKC) misiją.
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo teisės skyriaus vyresnysis patarėjas Ramūnas Darulis pristatė darbo užmokestį ekonominėse veiklose ir šalies regionuose 2018 metais.
Vėliau svarstytas klausimas dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 28 d. nutarimo Nr. 99 „Dėl komandiruočių sąnaudų atskaitymo iš pajamų taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“.
Darbo grupė prie Lietuvos Respublikos trišalės tarybos krovinių pervežimo kelių transportu tarptautiniais maršrutais darbuotojų problemoms spręsti nerado sutarimo dėl vairuotojų atlyginimų, todėl, E. Radišauskienės teigimu, sprendimą priimti turės Vyriausybė.
Anot jos, vidutinis vairuotojų atlyginimas yra 532 eurai, o kita dalis darbo užmokesčio jiems sumokama dienpinigiais, kurie nėra apmokestinami. Darbo ginčų komisijų posėdžiuose – iš šio sektoriaus bene daugiausia ginčų, nelaimingų atsitikimų įvyksta taip pat nemažai. Nors skundžiamasi, kad trūksta tolimųjų reisų vairuotojų, bet jų Užimtumo tarnyboje registruota apie du tūkstančius. Pasak viceministrės, buvo tikėtasi, kad profesinės sąjungos su darbdaviais susitars dėl vairuotojų atlyginimų, bet taip neįvyko. Šiuo metu tolimųjų reisų vairuotojai gauna 1,3 koeficiento minimalų atlyginimą, Vyriausybė siūlo šį koeficientą kelti iki 2.
Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančiauskienė informavo, jog darbo grupėje po nesėkmingų derybų suformuotos atskiros nuomonės: profesinės sąjungos palaiko Vyriausybės poziciją – koeficientą kelti iki 2, verslo atstovai – mažinti iki 1,2. Nors Vyriausybės pusė pasiūlė dar tartis, tačiau aišku, kad tai neduoda rezultatų, todėl Trišalės tarybos prašoma padėti išspręsti šią problemą.
Lietuvos vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas informavo, jog koeficiento kėlimas iki 2 reikš papildomai 4,5 tūkst. eurų išlaidų vienam vairuotojui per metus. Anot jo, toks siūlymas yra niekuo nepagrįstas, o palies visą sektorių, todėl dauguma vežėjų esą nesutiks su „tokiu pažeminimu“ ir trauksis iš šalies.
Anot J. Jančiauskienės, profesinės sąjungos buvo pasirengusios kompromisams, siūlė pradžiai nors sumažinti dienpinigių dalį, perkeliant ją į oficialų atlyginimą, tačiau darbdaviai į derybas net nesileidžia.
LPSK pirmininkė Inga Ruginienė teigė, kad šis klausimais apskritai yra apie mokesčius, dėl kurių tolimųjų pervežimų sektorius turi išskirtinį statusą. Anot jos, yra mažų mažiausiai keista, kad taip vengiama juos mokėti.
Viceministrė E. Radišauskienė pabrėžė, jog vyriausybei svarbus tiek verslas, tiek darbuotojai, todėl Vyriausybė parengs nutarimo projektą, socialiniai partneriai galės teikti jam pasiūlymus.
Kitas Trišalės tarybos posėdis numatytas sausio 22 d.