Ikimokyklinio ugdymo utopijos

Laba diena,



Prieš kelias dienas vedžiau seminarą Šiaulių ikimokyklinių ugdymo įstaigų logopedėm.Tad esu pritvinkus įspūdžių. Kaip pirmą blyną įsivertinčiau gana gerai. Labai daug pasiruošiau, daug norėjau perteikti, viskas vyko intensyviai, buvo labai karšta (dėl saulės) auditorijoje… Susilaukiau daug padėkų. Gaila, nepavyko praktiškai pamokyti moterų (nebeužteko laiko, o gal ir pavargo visos…), tad kai kurios gal šiek tiek nusivylė, bet visos gaus CD su medžiaga. Akivaizdu, kad reiks daryti tęsinį. Turėjau tikslą supažindinti ir parodyti IKT taikymo galimybes pedagogo darbe, ne tik logopedo. Tai atlikta su kaupu. Labai gerai, kad atvyko Staselė Riškienė, eTwinning konsultantė, labai labai šauni mokytoja anglistė iš Kuršėnų. Gal net per daug informacijos buvo. Manau, kad pamačiusios, kiek galimybių atveria (Informacines kompiuterines technologijas) IKT, logopedės galės po truputį plėsti žinias ir labiau domėtis. Nes čia neliesta žemė – ikimokyklinis ugdymas ir čia dirbantys pedagogai.


Aš labai nustebau, kai paklausus, kelios darbe naudoja IKT, nepakilo nei viena ranka. Norisi rėkti: greičiau ką nors darykim :))!!!!. Įstaigose specialistai neturi kompiuterių, neturi interneto, neturi jokių galimybių, o norą ir susidomėjimą matau begalinį. Tas pats buvo po mano pranešimo logopedinėje mokykloje, pedagogės prašė mokymų… Bet mokyklinukės, pradinukės bent turi galimybę dalyvauti projektuose, kur ruošiami konsultantai, diegiamos naujovės… O ikimokyklinukėm keliai vis dar uždaryti. Aš pati – savamokslė entuziastė, norėčiau daug platesnių galimybių, bet… Nesu daugelio projektų tikslinė grupė.


Po seminaro šnekėjau su ŠŠC (Šiaulių švietimo centro) specialiste, ją irgi stebina, kad ikimokyklinis – apsnūdęs, bet kaip jis nebus apsnūdęs!!!! Ši sritis atiduota savivaldybėms, su kuriomis kovojama dėl algų, panašu, kad ŠMM vis labiau nori šią sritį “paleisti” nuo savęs, be to ir pačiose įstaigose stokojama motyvacijos, skatinimo, pripažinkime, kad ir mikroklimatas daug kur ne pats geriausias, trūksta pinigėlių elementariems dalykams, tad IKT ikimokykliniame ugdyme vis dar lieka utopija…


O atrodo trūksta tiek nedaug (ką seniausiai turi mokyklos, ir ne po vieną): kompiuterio, multimedijos, keliolikos pelių – ir jau galima naudoti mousemischief programą, dirbti su vaikų grupe, demonstruoti pateiktis, savo sukurtas priemones. Visa tai aš darau ir dabar, bet su asmeniniu kompiuteriu, savo priemonėm ir lėšom. Manęs jau nereikia mokyti, apsieisiu aš be tų kursų ir seminarų, tad investicijų į tai nebereikės…


Žinios ir noras tobulėti seniai praaugo galimybes ir sąlygas, tikrai gaila, kad to nemato kuriantys Švietimo strategiją… Tikrai yra žmonių, galinčių dirbti su IKT ir inovatyviai, mes patys galime vieni kitus pamokyti, pasidalinti IKT ugdymo priemonėmis, tačiau kur gauti techninių priemonių? Juk ir IKT taikymu, ir ikimokyklinio ugdymo kokybe labiausiai atsiliekame nuo Europos rodiklių. Tai matosi viceministro V.Bacio pranešime “Švietimo Europos Sąjungoje ir Lietuvoje kontekstas” 2010-01-15. Ar ilgai dar būsime atsilikusi sritis?


 


http://www.sesioszasys.lt/


Daiva Kavaliauskienė


Šiaulių l/d “Coliukė” logopedė-metodininkė


www.svietimoprofsajunga.lt


 

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!