Globalizacija paliečia ir skonį

Paskaitas skaitė Europos maisto pramonės ir giminingų šakų profesinės sąjungos (EFFAT) viceprezidentas Bruno Vannoni ir Austrijos giminingos profsąjungos (GMTN) sekretorius Gerhard Riess.  Pradžioje lektoriai pristatė statistinius Europos maisto produktų sektoriaus duomenis, šios pramonės šakos struktūrą, jos kitimą, papasakojo apie genų inžineriją ir nanotechnologijas produktų gamyboje, išskyrė keturis vartotojų tipus:



  • Taupantis (žiūrintis į kainą) valgytojas, kurių pagrindiniai motyvai perkant maisto produktus yra skonis ir kaina;
  • Visavertis profesionalas, kuriam savrbiausia sveiko maisto vertinimas ir natūralumas;
  • Modernus skanautojas – skonis ir apetitą kelianti produkto išvaizda;
  • Visada žiūrintis ką valgo – rinkdamasis maisto produktus, jis orientuojasi į mažą riebalų kiekį, vitaminus, sveikatingumą, kalorijų kiekį.

Buvo bandoma atrasti profesinių sąjungų vietą greitai kintančiame maisto produktų sektoriuje, kalbėta apie tai, kad darbuotojai, dirbantys su nanotechnologijomis ir genetiškai modifikuotais produktais turi būti apsaugoti nuo galimų žalingų tokio darbo padarinių.


G.Riess supažindino klausytojus su sąžiningos prekybos (Fairtrade) sėkmėmis ir iššūkiais, sąžiningos prekybos istorija, statistika, organizacine ir kontrolės struktūra. Prekiaudami sąžiningai gamintojai išlošia dėl sąžiningų prekybos santykių, importuotojai, tarpininkai ir parduotuvės – dėl aukštos kokybės produktų su socialiniu kokybės ženklu, vartotojai – dėl aukštos kokybės, ekologiškumo ir produkto kilmės garantijos. Taigi sąžininga prekyba – pranašumas visiems. Buvo pristatyti socialiniai, ekologiniai, sąžiningos prekybos standartai, kriterijai samdomiems darbuotojams, išdėstyti argumentai, pagrindžiantys sąžiningos prekybos pranašumus, poreikį, naudą.

Pristatytas pieno produktų kainų Lietuvoje ir Austrijoje šių metų balandžio mėn. palyginimas









































































Kiekio matas –
1 kg/L



 







LIETUVA   


   Lit.                 €


AUSTRIJA




 
 


Topfencreme


  16,89           4,89


5,50


Yakult


 


7,97


Vie


 


6,63


Actimel


    9,98           2,89


4,82


Danacol


  17,90           5,18


7,48


Dr. Helles


  13,90           4,03


 


Activia


  11,90           3,44


4,56


Bio Joghurt


  11,92           3,45


2,45


Becel Pro Aktiv


   


5,96


Becel Halbfett


 


12,76


Rama Multivitamin


    9,98           2,89


 


Biomilch


    3,39           0,98


0,99


Vollmilch


    2,60           0,75


0,75


Billigste Milch


    1,50           0,43


 


Joghurt Eigenmarke


 


1,00

 

www.maistprofsajunga.lt

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!