Dėstytojų atstovai išdėstė savo požiūrį į mokslo ir studijų reformą. Didžiausios kritikos susilaukė studento krepšelio idėja ir ketinimai aukštąsias mokyklas padaryti viešosiomis įstaigomis. Niekur tokios Europoje tokios sistemos nėra. Ar Lietuva unikali šalis, kad kuriamas toks socialinis eksperimentas, dėl kurio gali nukentėti visi šalies gyventojai? Ar ministras ir politinė dauguma prisiims visą politinę atsakomybę už pasekmes?, – klausė ministro profesinių sąjungų vadovai.
G. Steponavičius argumentavo, jog turi rinkimais suteiktus įgaliojimus vykdyti reformą, nebijo atsakomybės, siekia kompromisų. Be to, rengiant įstatymą bandoma sudėti daug saugiklių, kad nebūtų nukentėjusių.
Vis dar aštriu klausimu lieka dėstytojų terminuotos darbo sutartys. LAMPSS atstovai įsitikinę, kad tokia sistema sukuria socialinį nestabilumą ir kenkia studijų kokybei.
Po susitikimo su ministru LAMPSS pirmininkė Asta Lapinskienė žurnalistams patvirtino, kad LAMPSS neatideda antradienio mitingo, ir kritikavo visą reformą iš esmės. „Manome, kad šita mokslo ir studijų siūloma sistema iškreipia visą esmę ir Lietuvos jaunimas išeis su krepšeliais ubagaudami, pasiimdami paskolas, ir po to jas atidavinėdami visą likusį gyvenimą. Todėl, kad šiai dienai mokslas tampa mokamas ir tik mokamas. Aišku, kad dauguma žmonių, kurie baigė kaimo mokyklas, ne tokias prestižines, negali gauti papildomo mokymo, kad jų vidurkiai būtų geri, turės imti paskolas, o tos paskolos yra didžiulė nelaimė visiems Lietuvos žmonėms“, – kalbėjo ji.
Anot jos, universitetai negali tapti viešąją įstaiga, nes tada studijos esą pabrangtų – atsirastų 19 proc. pridėtinės vertės mokestis. Taip pat studijų kokybė esą nė kiek nepagerėtų, nes studentas, dvejiems metams gavęs krepšelį, jos teigimu, nesimokytų.
G.Steponavičius savo ruožtu pabrėžė, kad studentai bus finansuojami labiau, o tai esą reiškia, kad ir dėstytojai gaus daugiau pinigų. „Kuomet mes pristatome, kad valstybė ženkliau nei ankstesniais metais – 100 proc. finansuos 21 tūkst. nemokamų studijų vietų, kad tame tarpe yra ir didesni atlyginimai tiems patiems dėstytojams, tuo nelabai tikima arba sakoma, kad tai nepagrįsta informacija“, – kalbėjo ministras. Jo teigimu, tose aukštosiose mokyklose, kurios sugebės pritraukti daugiau studentų, dirbs inovatyviai ir bus orientuotos į kokybę, dėstytojai uždirbs daugiau.
LŠMPSF informacija