Ilgalaikė pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio didinimo programa turi būti vykdoma

Dažniausiai švietimo sistema bando taupyti mokytojų atlyginimų sąskaita, todėl viltis, kad šį kartą bus kitaip – naivoka. 2008 m. priimta Ilgalaikė pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio didinimo programa nėra projektas, kurio apkarpymas gali padėti sutaupyti biudžeto lėšas. Tai priemonė, kurią įgyvendinus iki pabaigos, bus sudarytos prielaidos atkurti mokytojo profesijos prestižą, dedant pamatus sėkmingai švietimo sistemos raidai.  Apie rūpestį atkuriant mokytojų prestižą, iki rinkimų kalbėjo visos seiman ėjusios partijos, tai leidžia tikėtis, kad naujoji vyriausybė nuosekliai ir nenukrypstamai vykdys savo pirmtakų įsipareigojimus dėl mokytojų atlyginimo.


Tikėdamiesi Ilgalaikės pedagoginių darbuotojų darbo užmokesčio didinimo programos vykdymo, mes puikiai suprantame, jog švietime visada yra galimybė taupyti net formaliai nemažinant mokytojų atlyginimų. Deja, dažniausiai, bandymai sutaupyti švietimo sąskaita labai brangiai kainuoja – krinta mokinių ugdymo kokybė, prastėja jų mokymosi sąlygos, mažėja tėvų pasitikėjimas mokykla, o politikų deklaracijos apie švietimo prioritetą virsta dar vienu neišpildytu pažadu. Mokytojų bendruomenė deda dideles viltis, kad naujųjų šalies švietimo strategų žodžiai nesiskirs nuo darbų, kaip tai neretai atsitikdavo su dabartine Švietimo ir mokslo ministerijos vadovybe.


Ateinantis švietimo ir mokslo ministras bei jo komanda turi kone istorinį šansą pradėti kuopti švietimo sistemos Augėjo tvartus – įvesti socialiai teisingą mokytojų darbo apmokėjimo sistemą ir sudaryti jiems tinkamas darbo sąlygas, taip atkuriant mokytojo profesijos prestižą ir atveriant duris į mokyklas jauniems, kūrybingiems ir progresyviems žmonėms. Būtina panaikinti beprasmį popierizmą mokyklose, sukurti saugias sąlygas kiekvienam mokyklos bendruomenės nariui, įdiegti šiuolaikinius vadybos principus.


Aukštaitijos švietimo darbuotojų profesinių sąjungų susivienijimas, glaudžiai bendradarbiaudamas su Lietuvos aukštųjų mokyklų profesinių sąjungų susivienijimu, pasiruošęs plėtoti socialinį dialogą visais švietimo sistemos lygiais, tiek nacionaliniu, tiek savivaldybių, tiek ir švietimo įstaigų.


Profesinė sąjunga naudosis visais Lietuvos Konstitucijos, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų suteiktais svertais, kad priverstų valdžią laikytis duotų pažadų.


 


AŠDPS pranešimas


www.svietimoprofsajunga.l

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!