Lietuvos nacionalinė vežėjų keliais asociacija „Linava“ lapkričio 27 d. rengia protesto akciją dėl neva neatsakingų valdžios sprendimų, lemsiančių „Lietuvos transporto sektoriaus ateitį“.

Lapkričio 27 d., 9 val., Seimo Socialinių reikalų ir darbo komiteto pirmininkė Rimantė Šalaševičiūtė ir pirmininkės pavaduotojas Tomas Tomilinas Seime rengia spaudos konferenciją dėl komandiruojamų darbuotojų ir kelių eismo transporto vairuotojų darbo sąlygų. Konferencijoje taip pat dalyvaus Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė ir Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančiauskienė

O lapkričio 27 d., 11 val., Lietuvos profesinių sąjungų konfederacija (LPSK) ir Vairuotojų profesinė sąjunga rengia piketą prie Vyriausybės, kad parodytų darbdaviams, jog Vyriausybės priimtas nutarimas, kuriuo nuo kitų metų 28 proc. keliamas bazinis komandiruojamų darbuotojų atlyginimas, yra būtinas ir logiškas žingsnis.

„Asociacija „Linava“ ilgą laiką ne tik nenorėjo vairuotojų atlyginimo ir dienpinigių santykio problemos išspręsti derybų keliu, bet ir dėjo visas pastangas, kad vairuotojų atlyginimai nedidėtų. Gerai, kad Vyriausybė nepasidavė darbdavių šantažui ir įsiklausė į mūsų argumentus dėl vairuotojų atlyginimų kėlimo, – komentuoja LPSK pirmininkė Inga Ruginienė. – O dabartiniai desperatiški „Linavos“ veiksmai siekiant atšaukti Vyriausybės nutarimą – apskritai cinizmo viršūnė“.

„Dar neteko nei matyti, nei girdėti, kad darbdaviai Lietuvoje rengtų protesto akcijas, nes yra priversti gerinti darbuotojams sąlygas, – jai antrina Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančiauskienė. – Mums bando įteigti, kad orių ir žmoniškų darbo sąlygų sukūrimas yra verslo žlugdymas, nors šio sektoriaus darbdaviai ilgai naudojosi privilegijuota padėtimi darbuotojams algas mokėti praktiškai vien dienpinigiais. Vairuotojai tuo tarpu ne tik vargsta dėl sunkiai pakeliamų darbo sąlygų, bet ir neturi pakankamų socialinių garantijų, todėl į reisus išvažiuoja ligoti, o grįždami namo jie nėra tikri, ar gaus uždirbtus pinigus“.

Vairuotojai ir juos palaikantieji į piketą atvyks užsirišę baltą juostą ar bintą, taip parodydami, kad tolimųjų reisų vairuotojai priversti dirbti net su skaudančiomis ar sulaužytomis rankomis, nes negauna normalios ligos išmokos.