Darbuotojai bėga ne iš prastų įmonių, o nuo bjaurių vadovų

Jei vadovas laiko visas įmonės valdymo vadžias savo rankose, tai dar tikrai nereiškia, kad jis tinkamai vadovauja komandai. Specialistai akcentuoja, kad šiuolaikiniai vadovai neturėtų būti bjaurūs ar pernelyg griežti: jie privalo būti efektyvūs.

Autoritarinio tipo vadovai galvoja, kad jei taps bent kiek žmogiškesni, praras komandos pagarbą, tuo pačiu ir sumažins darbuotojų motyvaciją. Tokio vadovo pavyzdys – Steve‘as Jobsas, kompanijos „Apple“ įkūrėjas, kuris garsėjo griežtu, net tironišku bendravimu su darbuotojais. Vis dėlto sėkmingi vadovai retai būna tokie kaip p. Jobsas – jis tik išimtis, patvirtinanti taisyklę. Tyrimai rodo, kad griežti, despotiški vadovai tiesiog sunaikina darbuotojų motyvaciją bei sukelia žmonėms stresą, rašo svetainė „entrepreneur.com“.

Maža to, Londono universitete atlikta studija rodo tiesioginį ryšį tarp širdies ir kraujagyslių ligų bei darbe patiriamo streso. Dar vienas tyrimas atskleidė, jog per griežtas valdymo stilius tiesiog priverčia talentingiausius darbuotojus ieškoti kito darbo, o įmonėje lieka tik žemesnės kvalifikacijos specialistai. Galiausiai ne viena apklausa atskleidė, kad darbuotojai verčiau rinktųsi sukalbamesnį ir ramesnį vadovą nei didesnę algą su pernelyg griežtu vadovu. Taigi peršasi išvada, kad darbuotojai išeina ne iš prastų darboviečių: jie bėga nuo bjaurių vadovų.

Stiprus, be ne aršus

Darbuotojams svarbu žinoti, kad vadovas juos supranta, žino, kuo gyvena komanda, su kokiais iššūkiais susiduria. Lyderio nuoširdumas pasireiškia tiesiogiai bendraujant su komanda, nesistengiant išvengti – ar tuo labiau nesislepiant – ir nuo nemalonių pokalbių. Kai komanda žino, kad vadovui nuoširdžiai rūpi, jie yra pasirengę lyderio klausyti. Ir nesvarbu žinios geros ar blogos. Pasak svetainės, kai komandos ir lyderio santykiai yra pagrįsti pagarba, supratimu ir pasitikėjimu, net darbuotojui pakeitus darbovietę, šis vis tiek išlieka lojalus ankstesnės bendrovės gaminiams, paslaugoms, bet ir viešumoje apie buvusį darbdavį atsiliepia teigiamai.

Lyderystė reiškia vidinę stiprybę, bet tikrai – ne beatodairišką aršumą. Kai darbuotojai mato, kad vadovas vietoj to, kad svaidytųsi žaibais ir rūsčiais žvilgsniais, išlaiko savikontrolę net ir pačiomis sudėtingiausiomis situacijomis, komanda pasitiki lyderio kompetencija ir nori darbuotis kartu dėl bendrų įmonės tikslų.

Sumanus vadovas, vos iškilus sudėtingesnei situacijai bendrovėje, nepuola visko imti į savo rankas, o atidžiai stebi iš šalies ir vertina, kaip darbuotojai sprendžia iškilusias problemas, prireikus pasiūlo pagalbą.

Be arogancijos

Darbuotojai buriasi aplink savimi pasitikintį vadovą, kuris apie įmonę žino viską. Taigi geriausias būdas lyderiui pademonstruoti pasitikėjimą savimi – parodyti kompetenciją. O jei iškyla tokia situacija, kai vadovas kažko nežino, verta to neslėpti, prisipažinti ir paprašyti pagalbos kitų komandos narių.

Tikri lyderiai nėra arogantiški, priešingai – jie stengiasi griauti barjerus tarp savęs ir darbuotojų. Pavyzdžiui, propaguoja atvirų durų politiką, kad prireikus darbuotojas bet kada galėtų užeiti pas vadovą.

 

Originalų straipsnį rasite naujienų portale “vz.lt”.

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!