Garantinio fondo išmokos bankrutavusių įmonių darbuotojus pasiekia penkis kartus greičiau

Nedidinant darbuotojų skaičiaus, neskiriant papildomų išlaidų ir nesumažinus tikrinimo kokybės, tik patobulinus veiklos procesus, Garantinio fondo atvejis sulaukė tarptautinio susidomėjimo ir pripažinimo. Jį pristatyti Ūkio ministerija kviečiama TOCICO konferencijoje Čikagoje.
TOCICO yra tarptautinė Apribojimų teorijos sertifikavimo organizacija, vienijanti verslo valdymo metodikos TOC ekspertus visame pasaulyje. TOC yra pasaulyje pripažinta verslo valdymo metodika, padedanti per trumpą laiką labai pagerinti įmonių efektyvumą ir pelningumą.
„Dabar tie patys Garantinio fondo darbuotojai kelis kartus greičiau išnagrinėja bankrutavusių įmonių paraiškas. Toks pokytis įvyko peržiūrėjus ir optimizavus procedūras, susijusias su paraiškų nagrinėjimu ir išmokų skyrimu“, – sako ūkio ministras Rimantas Žylius.
Efektyvinant Garantinio fondo veiklą pirmiausia buvo aiškiai identifikuotas ir vieningai siekiamas tikslas – kuo greičiau išmokėti bankrutavusių įmonių darbuotojams išmokas – paspartinant paraiškų nagrinėjimą, bet nesumažinant tikrinimo kokybės. Taip pat atsisakyta „šokinėjimo“ nuo darbo prie darbo, pakeista ir pagreitinta proceso eiga – reikiami papildomi pateikti dokumentai prašomi ne pradedant nagrinėti paraišką, bet paraiškos registravimo momentu, atsisakyta paraiškų grąžinimo tikslinti esant kelių centų paklaidai, pradėta viešai skelbti paraiškos pateikimo ir nagrinėjimo eiga, supaprastinta sutarčių dėl lėšų išmokėjimo sudarymo procedūra.
Pasak ūkio ministro R. Žyliaus, dabar vienas darbuotojas per mėnesį vidutiniškai išnagrinėja 34 paraiškas, o ankstesniais metais tokį patį kiekį paraiškų išnagrinėdavo 3–5 darbuotojai. Tai puikus pavyzdys, kaip valstybinė institucija gali dirbti kur kas efektyviau, iš esmės pertvarkiusi savo darbo procesus.
Suefektyvinus darbo procesus sutrumpėjo terminas, per kurį išmokami pinigai bankrutavusių įmonių darbuotojams. Susikaupus nenagrinėtoms paraiškoms, 2010 m. 22 tūkst. darbuotojų, dirbusių bankrutavusiose įmonėse, išmokų laukė vidutiniškai 18 mėnesių. Dabar nenagrinėjamų paraiškų nėra, išmokas bankrutavusių įmonių darbuotojai gauna per 3–4 mėn. nuo paraiškos gavimo.
UAB „TOC sprendimai“ pagalba pritaikius TOC principus Garantiniame fonde, pavyko ženkliai sutrumpinti paraiškų nagrinėjimo terminus, dėl ko buvo išnagrinėta 5 kartus daugiau paraiškų ir fondo lėšos pasiekė 4 kartus daugiau bankrutavusių įmonių darbuotojų. Palyginimui, 2009 m. buvo išnagrinėtos 342 paraiškos ir išmokos iš Garantinio fondo buvo skirtos 6 579 darbuotojams, o 2011 m. – jau net 1 825 paraiškos ir 28 100 darbuotojų, dirbusių bankrutuojančiose ar bankrutavusiose įmonėse, gavo išmokas iš minėto fondo.
Šių metų birželio 3–6 dienomis tarptautinėje TOCICO konferencijoje Garantinio fondo veiklos efektyvinimo projektas bus pristatytas kartu su kitais veiklos efektyvinimo projektais, įvykdytais tokiose įmonėse kaip „Boeing”, „Teledyne Dalsa” ir pan.
Šį penktadienį, balandžio 27 d., ūkio ministras Rimantas Žylius susitiko su TOCICO valdybos pirmininku, buvusiu „Coca-Cola Bottlers” prezidentu Brazilijoje Bill Taylor, TOCICO generaline direktore, ilgamete „Peoplesoft” (JAV) viceprezidente Carol A. Ptak ir pirmaujančios Nyderlandų efektyvumo konsultacijų kompanijos „Blue Jonah” vadovu Patrick Hoefsmit.
Išsamesnę informaciją apie Garantinio fondo administratoriaus veiklą galima rasti Garantinio fondo 2011 m. veiklos ataskaitoje, kuri paskelbta tinklapyje www.bankrotodep.lt skiltyje Garantinis fondas – Veiklos ataskaitos.


Garantinio fondo administratoriaus funkcijas nuo 2010 m. rugsėjo 1 d. vykdo Įmonių bankroto valdymo departamentas prie Ūkio ministerijos.


 


 


Informacijos šaltinis:


www.lrv.lt

Pažeidžiamos Jūsų teisės darbe? Praneškite apie tai mums!