Mokytojus ypač papiktino streiko išvakarėse prezidentės Dalios Grybauskaitės išsakyta mintis, kad darbinius santykius reikia spręsti „dialogo forma, o ne gatvėje“. Vilniaus S.Stanevičiaus mokyklos pedagogės tvirtino net nesvarsčiusios galimų akcijų gatvėse pamokų metu. Esą tai tebuvo laikinas darbo nutraukimas darbo vietoje, kai visi mokytojai sėdi savo darbo vietose ir kalbasi su mokiniais kokia nors tema.
Mokytojai išsakė nepasitenkinimą Švietimo ir mokslo ministro Gintaro Steponavičiaus elgsena. Nuolatinis kalbėjimas, kad vaikų mažėja, bet nieko nedarymas, sakymas, kad mokytojai gerai uždirba ir nėra jiems ko protestuoti, kad vyksta dialogas ir kad mokytojų balsas girdimas, mokytojams jau nusibodo. „Kodėl ministras mūsų, mokytojų, taip nemyli?“,- retoriškai klausė Kėdainių „Aušros“ pagrindinės mokyklos mokytojai.
Lietuvos švietimo profesinės sąjungos vadovai vylėsi, kad ministerija vieną kartą liausis žaidusi viešųjų ryšių žaidimus. „Vietoj to, kad Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius pradėtų realias derybas, jis toliau žaidžia viešųjų ryšių žaidimus: neva vyksta darbas grupėse, neva visos švietimo problemos aptariamos, neva profesinių sąjungų reikalavimų mokytojai nepalaiko ar neva protesto akcijos rengiamos dėl politinių motyvų,“ – kalbėjo Lietuvos švietimo profesinės sąjungos (LŠPS) pirmininkas Audrius Jurgelevičius.
Vis tik konstruktyviam dialogui vilčių lieka. „Aš manau, kad bus pokyčių į gerąją pusę, bet jei ir toliau ministerija laikysis savo kietakaktiškos pozicijos, pradėsime kalbėti apie neterminuoto streiko organizavimą“, – antradienį žurnalistams sakė profesinės sąjungos lyderis.
Švietimo ir mokslo ministras ne kartą manipuliavo ir profesinių sąjungų reikalavimais. „Dar kartą kartoju, kad streiko reikalavimuose nėra prašymo didinti darbo užmokestį ar finansavimą švietimui. Yra reikalavimas iš esmės nebloginti darbo sąlygų ir neuždarinėti mokyklų“, – streiko reikalavimus dėstė A. Jurgelevičius.
Jo tvirtinimu, Lietuva turi nusistatyti prioritetą, kad, kaip deklaruojama, mokykla būtų arčiau mokinio. Pasak A Jurgelevičiaus, jei toks prioritetas yra, reikia skirti pakankamai daug lėšų mažų kaimo mokyklų išlikimui. „Šiandien Lietuvoje susiklosčiusi paradoksali situacija, kada deklaruojama, kad siekiama išsaugoti kaimą, kaimo mokyklas, bet realybėje daroma viskas atvirkščiai“, – tvirtino profsąjungos pirmininkas.
Žiniasklaida apie streiką:
http://www.lrt.lt/news.php?strid=5042&id=5963888
http://www.sekunde.lt/panevezio-naujienos/nuo-nedarbo-smeklos-gelbejosi-streiku/
http://www.santarve.lt/aktualijos/ispejamasis-svietimo-darbuotoju-streikas-mazeikiuose-ivyko/
http://klaipeda.diena.lt/naujienos/miestas/uostamiescio-mokytoju-streikas-finansu-duobeje-409772
http://kauno.diena.lt/naujienos/lietuva/per-mokytoju-streika-mokiniai-ziurejo-filma-409563
http://www.ve.lt/naujienos/visuomene/svietimas/per-uzgavenes—ispejamasis-mokytoju-streikas-691718/
http://www.kmintys.lt/?psl=1psl&id=3155
LŠPS informacija
www.svietimoprofsajunga.lt