Bendrovės profsąjungoms nerimą kelia Lietuvos laisvosios rinkos instituto rengiama reformų geležinkelio sektoriuje koncepcija dėl AB „Lietuvos geležinkelių“ liberalizavimo.


Profesinių sąjungų teigimu, nušalinti darbuotojus nuo sprendimų dėl bendrovės ateities priėmimo būtų nesąžininga ir neleistina.


Kreipimesi šalies vadovams rašoma, kad „Lietuvos geležinkeliai“ yra didžiausia šalies transporto įmonė, kurios 100 proc. akcijų priklauso valstybei. Tai stabiliai ir pelningai dirbanti įmonė, laiku atsiskaitanti ne tik su darbuotojais, bet ir su tiekėjais bei valstybe. Bendrovės darbuotojų algų vidurkis siekiantis 1660-1680 litų, yra aukštesnis už Lietuvos vidutinį atlyginimą.


Kreipimesi teigiama, kad visi bendrovės darbuotojai pasisako prieš „Lietuvos geležinkelių“ beatodairišką liberalizavimą, nes tai gali turėti neigiamų pasekmių tiek darbuotojams, tiek šalies ūkiui. Lietuvos laisvosios rinkos instituto pagalba „griaunama“ visa, kas padaryta ir pasiekta per ilgus darbo metus bei visa tai norima atiduoti verslininkams. 


Pasak profsąjungų, bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ liberalizacijos socialinių procesų pasekmės aiškios. Verslininkai mažins krovinių vežimo tarifus, bus uždaromos mažesnės geležinkelio stotys bei lokomotyvų remontų depai. Šilumvežiai bus samdomi iš Baltarusijos kartu su aptarnaujančiu personalu (pigia darbo jėga), nebus perkamas kuras Lietuvoje, kadangi Baltarusijoje bus jo gaunama pigiau.


Kreipimesi šalies vadovų prašoma, neleisti liberalizuoti „Lietuvos geležinkelių“, palikti verslą Lietuvoje bei išsaugoti šalies piliečių darbo vietas.


www.LPSK.lt